BasBQ
Beef en Steak

2e keer Pulled Pork

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
2e keer? Ja, 2e keer.
De vorige run (waarmee ik mijn varkentje verdiende) was samen met mijn buurman, dit keer echter een keer helemaal zelf aan de slag.
Spoiler alert: Prima gelukt!! Het gebruikte recept was die van Smokey Goodness. (Zie hier ook vaak het Noskos recept, die zal ik ook eens checken)

Zaterdagmiddag 15:00; De 2,2kg varkensnek uit de vriezer gehaald.
Zaterdagavond 20:00u; Dat ontdooit verdraaid langzaam ...  :-O ...Fingers crossed maar!
Zondagochtend 08:00; Alles prima ontdooit, gelukkig maar! (Bleek later ook; Bij starten van de cook was kerntemp 18 graden)

sHpdG7d.jpg


Zondagochtend 09:00; Verpakking eraf, beetje schoonsnijden, drooggedept, rub erop (piggy mix).

7g5isFV.jpg


LMEBRAO.jpg


Zondagochtend 10:00; WSM opgestookt, grote starter vol, 25% houtskool, 75% greekfires. En wat beuken-chunks erin.
Zondagochtend 10:30; Nek op de WSM en daar gingen we. Af en toe even sprayen met de pig-spray.

L7oZ12T.jpg


iLd31cX.jpg


Zondagmiddag 13:00; De 65 graden bereikt en de kleur zag er goed uit, inpakken dan maar (weet eigenlijk niet wat de juiste temp daarvoor was)
Zondagmiddag 13:30; Terug de WSM op met een dubbele laag folie eromheen.
Zondagmiddag 15:00; Kern 87 bereikt, maar toch nog eventjes laten liggen
Zondagmiddag 15:30; Kern 90 bereikt, voelde goed aan, dus maar eraf.
Zondagmiddag 16:15; Na het rusten uitgepakt. Er kwam met gemak een halve liter vocht uit, die meteen opgevangen.

xozfDM8.jpg


Zondagmiddag 16:20; Gepulled en stukje bij beetje het vocht weer toegevoegd samen met zo'n 3 eetlepels piggy mix. Daarna folie over de bak en verder laten rusten

LhDYOBA.jpg


Zondagmiddag 17:45; Weber aangestoken en bak PP erop om op te warmen en daarna lekker eten.

Iedereen heerlijk gesmuld en slechts 1/3 van de hele bak is op gegaan. De rest gaan we weer lekker verwerken in een ander gerecht!
 
Dat ziet er goed uit! zal zeker gesmaakt hebben. ik heb een vermoeden dat dit vaker op je bbg komt te liggen??
 
Lekker hoor
 
Lekker hoor. Geen straf om nog PP over te hebben. Kan je nog een paar keer genieten van je BBQ gerecht.
 
Leuk verslag en foto's. Ziet er prima uit. Geen zorgen die Pulled Pork komt echt wel op.
 
Heerlijke P.P. weer 't is dat ik net gegeten heb maar anders zou ik best een broodje lusten. ;)
 
Bart1978 zei:
Dat ziet er goed uit! zal zeker gesmaakt hebben. ik heb een vermoeden dat dit vaker op je bbg komt te liggen??

Zeker weten! Viel mij 100% mee hoe simpel dit was, heb onderhand lekker een dagje in de tuin gewerkt, prima te doen.
Wat ook 100% meevalt is hoe enorm veel er van stuk van "slechts" 2,2kg af komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan