BasBQ
Beef en Steak

2e keer pizza op de kamado

fearlessbastard

Tondelzoeker
Berichten
17
Hallo iedereen,

vandaag gaan we voor de 2e keer een pizza op de kamado klaarmaken.
De 1e keer was helaas mislukt omdat het deeg veel te dun was en ook bleef plakken aan de pizza steen. Ik vermoed omdat de steen niet warm genoeg was, ook doe ik er nu voor de zekerheid een beetje bloem op.

Het deeg heb ik vanmorgen zelf gemaakt en laat ik 8 uur rijzen, over ca een uurtje ga ik de pizza’s vormen en bereiden.

foto’s volgen vanavond, hopen dat het lukt!
 
welk deeg recept gebruik je en hoe heet was je Q de vorige keer?

Maisbloem plakt sowieso minder maar ook daarmee is het wel een kwestie van tempo houden als je de bodem gevormd hebt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
welk deeg recept gebruik je en hoe heet was je Q de vorige keer?

Maisbloem plakt sowieso minder maar ook daarmee is het wel een kwestie van tempo houden als je de bodem gevormd hebt.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
De bbq was rond de 300c de vorige keer. Ik probeer hem nu tussen de 300-350c.

Recept deeg:

Ingrediënten:​

– 340 gram Bloem (ik heb 0.0 bloem gebruikt)
– 200 ml Water
– 10 gram Zout
– 3 gram Gedroogde Gist
– 2 eetlepels Olijfolie
– Extra Bloem
 
Je kan op je steen ook bakpapier leggen. Na een paar minuten kun je dit papier er onder vandaan halen. Een rooster van gaas werkt ook. Volgens mij worden die in magnetrons gebruikt. Ik merk dat ik problemen krijg als ik de saus er te lang van tevoren op doe.
Verder gebruik ik grof korrelig mais meel. Kan je ook op je steen gooien. Moet langzaam bruin worden dan is de steen warm genoeg. Wordt deze met meel meteen bruin/zwart dan is je steen te heet. Een of twee keer afnemen met een vochtige doek werkt om de temperatuur wat sneller naar beneden te krijgen.
 
Is er nog wat gelukt en zijn er wat foto's gemaakt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan