BasBQ
Beef en Steak

29 April The Heat is On bij Westrienen Est

Culinair met Rutger

Tondelzoeker
Berichten
12
Ik ben nog niet heel lang op dit forum actief, maar met mijn nieuwe team "Bossche Vuurdraken" neem ik op 29 april aan het Nederlands Kampioenschap Culinair BBQ'en. Ik zag hem hier nog niet in staan. Hierbij de volledige informatie:

Heeft u ook zin in een feestje? Zaterdag 29 april, The Heat is On. De eerst echte BBQ-wedstrijd van dit jaar in Nederland. Een geweldig BBQ festijn met demo’s, proeverijen, mini workshops, een fantastische BBQ Battle en heel veel gezelligheid.
Dit jaar niet zomaar een BBQ Battle tijdens ons BBQ Event The Heat is On, dit jaar is “The Heat is On BBQ Battle” onderdeel van het Nederlands Kampioenschap Culinair BBQ-en 2023! De strijd die de BBQ teams gaan strijden tijdens de The Heat is On zaterdag 29 april zal dan ook ongeëvenaard zijn.
Ieder BBQ team gaat vier gerechten bereiden, allemaal met thema fruit. Het hoofdingrediënt van de gerechten wordt door ons aangeleverd en zal bestaan uit:
1. Buikspek met zwoerd, verzorg door de firma Kaldenberg.
2. Tarbot, verzorg door Seafarm
3. Bloemkool
4. Mystery Box
Voor de eerste 3 gerechten krijgen alle teams een goedgevulde fruitmand die gebruikt moet worden i.v.m. het thema fruit. De rest van de ingrediënten moeten de teams zelf meenemen.
Het vierde gerecht moet een dessert zijn en worden gemaakt uit een Mystery Box dus dat blijft nog even spannend. Er mag alleen met producten uit de Mystery Box worden gewerkt en minimaal de helft van de ingrediënten uit de Mystery Box dienen te worden verwerkt in het eindgerecht, in de Mystery Box zit een beschrijving van alle producten.

De eerste deelnemers voor de BBQ Battle 'The Heat is On' zijn bekend! Hieronder staan de BBQ-teams die meedoen aan de wedstrijd 'The Heat is On', die plaatsvindt bij Westrienen in Est. Dit is de eerste wedstrijd die in het teken staat van het Nederlands Kampioenschap Culinair BBQ-en 2023!

1. Team Charcuterie & Worst
2. Serious Hot Fools
3. Triple B Kitchen
4. Bûtenshûs kokkerelle
5. Team ‘Storm Outdoor Cooking
6. Dutch BBQ Team
7. Bad to the Bone
8. Bossche Vuurdraken
9. Team Anoniem
 
Ik neem deel samen met Robert van de Ven a.k.a Ruige Mannen. Je kan ons herkennen aan de blauwe pop-up tent en blauwe petjes met logo. En we zullen koken op een Petromax vuurtafel met twee stoves en een medium Bastard.
IMG_20230420_175332_copy_1200x1600.jpg
IMG_20230414_171628_copy_1958x2611.jpg
 
Helaas ben ik in verre oorden. Veel succes en plezier
 
Sander en ik zijn daar om te jureren. #zinin
 
Ik ga die agenda echt beter in de gaten houden ;-) Ik woon ook in den Bosch en had er graag bij geweest. Hier staan inmiddels de country style ribs alweer 'aan'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan