BasBQ
Beef en Steak

2016 - MOINK Balls en gemarieneerde kipspiesjes

 

sejacru

Vuurmaker
Berichten
62
Vandaag voor het eerst de MOINK Balls (noskos recept met basis rub en Sweet & Smokey BBQ Sauce) gemaakt en omdat de BBQ toch aanstond nog ff snel wat gemarieneerde Kipspiesjes gemaakt.
Onderaan het recept waarin het over varkenshaas gaat maar dat had ik al op kerstavond gemaakt dus vandaag maar met kip.

Het begin...vind het nog altijd beetje lastig om het vuur op constate waarde te houden maar vandaag ging het aardig.
c4e73311-176b-4c05-b716-48bbec5fcc04_zps8ylb3igg.png


IMG_6585_zpsrhxf5lkn.jpg


IMG_6587_zpslksdvu0b.jpg


893e99fa-80bf-47be-a152-6e4a1bf240f8_zpsrb65pqxw.jpg


Het eindresultaat en het was heerlijk! goede te bereiden voor een feestje!
IMG_6588_zpsufcoemei.jpg


Gemarineerde Varkenshaas
? 1/2 liter cola
? 3 el sojasaus (flesje 250 ml)
? 50 ml ketchup
? 3 tenen knoflook (geperst)
? tabasco (flesje 57 ml)
? 1 el olijfolie
? 2 varkenshaasjes (a 255 g)

Keukenspullen
? 8 sat?stokjes, 30 min. in water gedompeld

Bereiden
1. Schenk de cola in een pan en breng aan de kook. Laat in ca. 15 min. inkoken op middelhoog vuur tot je ca. 100 ml overhoudt. Je hebt dan een stroperige saus. Laat iets afkoelen en meng met de sojasaus, de ketchup en de knoflook. Breng op smaak met tabasco. Roer de olie erdoor.
2. Snijd de varkenshaasjes in stukken van 4 x 4 cm en leg ze in een kom. Schenk de marinade erover. Laat minimaal 30 min. afgedekt in de koelkast marineren.
3. Rijg het vlees aan de sat?stokjes. Gril de spiesjes op de braai in ca. 6 min. net gaar. Keer regelmatig.
 
had best willen komen proeven  ;)
 
Moinks altijd lekker  :D
 
Heerlijk hoor, altijd een succes hier. Ik zet er altijd een aluminium bak met water of bier onder. Dat helpt voor mijn idee goed om de temperatuur stabiel te houden.
 
Nice!
 
Die zien er lekker uit...  Ik krijg zo weer zin in Moinks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan