BasBQ
Beef en Steak

2 smokers op 1 GURU?

 
 

Achieltje

Kooltjesharker
Berichten
166
Een vraagje tussendoor, is het mogelijk om met 1 guru twee smokers aan te sturen? Of moet er per smoker 1 guru zijn? Indien het wel mogelijk is, met welk model?
 
Ik weet dat op de DigiQ 2 pitbull fans kunnen worden aangesloten dmv een splitter. Maar of je dan dus daarmee ook 2 verschillende temperaturen kunt regelen? Dat lijkt mij eigenlijk niet. Maar vraag het anders even na bij Martijn ( Vuur en Rook) of Gerard ( probbq shop) .
 
Dat kan met de  BBQ GURU CYBERQII.
 
De CyberQ, waar twee fans op kunnen wordt niet meer geleverd. (Iets met storingen etc ofzo)

Een fansplitter op de digiQ dx2 zoals Domi zegt kan een oplossing zijn, met een kanttekening: er is maar 1 pitprobe dus je hebt t risico dat een van de twee barbecues te heet wordt of juist te laag blijft qua temp....

De fansplitter wordt vooral gebruikt als je twee fans op 1 smoker zet, in het geval dat 1 fan te weinig lucht verplaatst. Denk aan het model meadowcreek of als je de wsm op 200 graden wil hebben :p
 
Thx alvast voor de reacties. Ik zie Martijn volgende week, ik spreek hem er dan eventjes over.

De optie met een splitter was ook al gegeven op een andere plek waar ik de vraag stelde, maar gezien ik er een ProQ bullet met waterpan en een UDS zonder tierlantijntjes wil mee aansturen ben ik wat bang van de temperatuurverschillen. 2 identieke Q's aansturen had ik aangedurfd met een gelijk aantal kolen etc...

Zouden de zelfbouw-techneuten niets kunnen fabriceren met twee probes en blowers? Lijkt me wel een uitdaging zo...
 
Ach, van al dat schaatsen een aantal winters geleden kreeg ik die Zeeuwse zuinigheid mee ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan