BasBQ
Beef en Steak

2 keer gezondigd voor de Spiff burger

 
 

RvH6511

Pitmaster
Berichten
822
Hallo forum genoten, ik moet jullie wat bekennen.
Vandaag ben ik 2 keer de fout in gegaan tijdens het maken van de famous Spiff Burger.
Het begon vanmorgen tijdens het inventariseren wat ik nog in de vriezer had liggen aan vlees. Ik kwam daar een zielig hoopje half-om gehakt tegen (80-20 rund-varken) met daarop vermeld voor de hamburgers.
Aangezien ik nog niets op het menu had staan voor vanavond dacht ik bij mezelf dat is wel weer een tijdje geleden dat ik dat gerecht bereidt had. :-O
Aldus besloten om dan burgers te gaan eten. :p

Na het bekijken van de verschillende recepten op dit schitterende forum is unaniem besloten (door de directie) dat het Spiff burgers moesten worden. (op zich natuurlijk helemaal niets mis mee natuurlijk) Daarnaast kwam er nog een extra opdracht mee ze moesten gemaakt worden met de beroemde stuff-burgerpers en ze moesten gevuld worden met cheddar kaas.
Na enige tegenwerping van mijn kant (een Spiff burger behoef je niet te vullen) heeft de directie zich wederom laten gelden en er was geen discussie meer mogelijk. :-/

Na zorgvuldig alle ingredi?nten te hebben afgewogen dacht ik bij mezelf, als we dan toch gaan veranderen dan ga ik ook nog wat aan het recept veranderen. Ik heb er een halve theelepel Peri-Peri kruiden aan toegevoegd. (1e zonde, gij zult niet knoeien aan het recept van Spiff zijn burgers)
Vervolgens was het zover dat we zouden gaan grillen. Omdat het toch een beetje een luie zaterdag was heb ik besloten om vandaag maar eens niet op houtskool te gaan BBQ-en met mijn vertrouwde Primo Oval maar op de camping manier namelijk met gas. (2e zonde, gij zult niet onnodig op gas BBQ-en als je in bezit ben van een keramiek BBQ)
Ik ben dus lekker bezig geweest  X( en vraag dus bij deze om vergiffenis. :D :D
De burger smaakte overigens wel ontzettend heerlijk en voegde voor mij en de directie wel wat toe aan de burger evenals de cheddar kaas. Ik ga dus niet beloven dat ik het niet meer zo zal doen in ieder geval de toevoeging van de specerijen. :D :D
Uiteraard heb ik nog wat foto's gemaakt want anders is het niet gebeurd ;)

lqb0QYT.jpg


bFmA8DJ.jpg


Het resultaat:
yySJFge.jpg


Bedankt voor het kijken
 
Het is u vergeven. Heerlijk!
 
Er is echt niets mis met lekker en makkelijk hoor. Heerlijk!
 
ik vind ze er heerlijk uit zien
 
Lekker hoor
 
Vooruit, het blijft bij een waarschuwing. Maar....... als er de volgende keer geen uitnodiging komt zwaait er wat :p
 
Hmmmm,  wat vond Spiffs ervan?
Je kan toch niet zomaar zondigen?  :-O X( :D :D
 
Mooie burgers hoor, dat dat kan op een gasser :)
 
Ik vind dat een recept een uitgangspunt moet zijn, waar je je eigen draai aan kunt geven.
Je kan dan alleen niet meer dezelfde naam gebruiken :)

Maar prima resultaat ....
 
Die zien er toch heerlijk uit! En experimenteren hoort erbij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan