Van het weekend eens rustig aan een fattie geprobeerd te maken op de bbq......ja ik weet het; 1 enkele fattie,niks meer,niks minder( de rest van het gezin wil ook wel eens wat anders dan alleen maar bbq.......maar daar werk ik nog aan
)))))
Alles liep naar wens, dag van tevoren gehakt gehaald en het recept van Noskos gevolgd.
Volgende dag door de classic spareribs rub gehaald en op de bbq, geknald...
Na ruim een uur op zo'n 130 graden had hij de 160F gehaald en heb ik hem eraf gehaald en ingepakt.
Na 10 minuten de folie eraf en proeven, met alle kids in de buurt
lekkerrrrrrr!
Maar toch was ik ontevreden, hij was me te droog.....nou denk ik dat ik weet hoe het komt maar aan jullie om dat te bevestigen of beargumenteren.
Ik denk dat het komt omdat ik direct na het van de gril afhalen de thermometer eruit heb getrokken waardoor alle vocht uit het gaatje liep en niet in de worst bleef en terug in het vlees zakte, ik heb hem daarna nog een keer overgepakt omdat het vocht uit de eerste folie liep.
Kan dit de oorzaak zijn of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?(gehakt was ok;slager,en vette varkensgehakt)
ben benieuwd wat jullie zeggen,
gr, Splinter
zo ging hij erin

en zo kwam hij eruit

best geinig klein rooklijntje, al is het moeilijk te zien....

Alles liep naar wens, dag van tevoren gehakt gehaald en het recept van Noskos gevolgd.
Volgende dag door de classic spareribs rub gehaald en op de bbq, geknald...
Na ruim een uur op zo'n 130 graden had hij de 160F gehaald en heb ik hem eraf gehaald en ingepakt.
Na 10 minuten de folie eraf en proeven, met alle kids in de buurt

Maar toch was ik ontevreden, hij was me te droog.....nou denk ik dat ik weet hoe het komt maar aan jullie om dat te bevestigen of beargumenteren.
Ik denk dat het komt omdat ik direct na het van de gril afhalen de thermometer eruit heb getrokken waardoor alle vocht uit het gaatje liep en niet in de worst bleef en terug in het vlees zakte, ik heb hem daarna nog een keer overgepakt omdat het vocht uit de eerste folie liep.
Kan dit de oorzaak zijn of is er iets anders wat ik over het hoofd zie?(gehakt was ok;slager,en vette varkensgehakt)
ben benieuwd wat jullie zeggen,
gr, Splinter
zo ging hij erin

en zo kwam hij eruit

best geinig klein rooklijntje, al is het moeilijk te zien....