BasBQ
Beef en Steak

1ste keer Pulled Pork op de WSM

 
 

Boks

Sprokkelaar
Berichten
34
Nu dat ik toch het gevoel heb mijn WSM'tje onder de knie te hebben mag een mooie PP niet ontbreken natuurlijk!
Dus op naar de Sligro voor een mooie varkensnek! Aangezien het mijn eerste keer in de Sligro was heb ik mijn ogen uitgekeken. Wat een zaak zeg! En ik kan jullie verzekeren.......dit bezoekje was niet goed voor de portemonnee....
Spare Ribs, dry aged picanha's, bavette, mooie kipfilets, ik kon ze niet laten liggen :).

Meteen bij het thuiskomen de varkensnek goed laten ontdooien (in koud water) om hem vervolgens mooi in de rub te zetten. Ik heb deze keer een rub gebruikt van LetzQ. Was een aanrader tijdens mijn bezoek aan Vuur&Rook.


Het flinke hompje vlees (2,5 kilo) heeft de gehele nacht in de koelkast kunnen marineren.
Lekker vroeg het wekkertje gezet (05.30) om de BBQ op te starten. De kolenbak voor 2/3 gevuld met kolen om vervolggens de overige 1/3 op te warmen in de starter (minion methode). Rond 06.15 mocht het varkensnekje erop!

Rond 13.15 hadden we een kerntemperatuur van 70 graden bereikt. Tijd om ons vriendje eens goed in het aluminiumfolie te pakken. Bij het bereiken van 85 graden heb ik hem weer uitgepakt en lekker ingesmeerd met BBQ saus van Bleus Hog.


Bij het bereiken van 88 graden was het tijd om hem eraf te halen en een half uurtje rust te geven!


Het "pullen" ging echt prima! Met twee vorken "sneed" je zo door het vlees.


Even het broodje opmaken met coleslaw en smullen maar!!


Wat een ontzettend leuke run was dit. Het was voor mij de eerste keer dat ik m'n WSM zo lang op een constante temperatuur moest houden. Verbazingwekkend hoe gemakkelijk dit ging. Geen gerommel met het bijvullen van kolen (had ook wel de hele kolenbak volgestopt hoor).

Het broodje PP was zekers te weten voor herhaling vatbaar.
Zelfs m'n vrouw vond het lekker.......en dat wil wat zeggen!!
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Smeinkie zei:
Dat ziet er heerlijk uit! Wat voor een rookhout heb je gebruikt?

Gefeliciteerd uiteraard met je stickertje!! B-)

Ik heb deze uitsluitend op Hickery gerookt. Bij de start 3 chunks erop en roken maar. Rooksmaak vond ik prima. Bij mijn volgende (die ik toevallig vandaag doe) probeer ik 2 chunks kersen en 1 chunk Hickory, eens kijken wat dat doet.
 
Je eerste vergeet je nooit, mooi dat die gelijk gelukt is.
En gefeliciteerd met je knorrie.
 
Mooie run, PP is altijd leuk om te doen en lekker om op te eten. En dat gaat altijd een stuk sneller dan het maken :D
En gefeliciteerd met knor
 
Proficiat!

Mooie run!
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je stickertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan