BasBQ
Beef en Steak

1ste keer pizza op de KJ3

Ik zou idd de top er helemaal af halen.
Aan de andere kant als je niet alleen wilt bakken maar ook af en toe even rustig wil eten is 300 een prima temperatuur.
Balans onder en boven is dan belangrijk zodat je een mooi gelijkmatig geheel krijgt.
Heb geen KJ maar een Bastard en voor pizza-sessies haal ik ook steeds de topvent er af.
Een kolenmand vol Marabu, 3 wokkels en gaan ...
Je kamado opwarmen voor een pizza-sessie vraagt iets meer tijd aangezien je ook je pizzasteen op temperatuur moet krijgen en ik ga ook altijd voor een temperatuur tussen de 275°C - 300°C
 
Hoi,
Ik heb ook een KJC3 en ik had de eerste keer pizza ook moeite om hoger dan 250-300 te komen.
De keren erna gewoon meer houtskool gebruikt (kolen mand ruim vol) en dan gaat hij zeker weten boven die 300.

Houtskool soort maakt ook nog uit denk ik. Maar met Dammers en Marubu (zacht en harde soort) haal ik beide 400+ als ik genoeg kolen gebruik.

Pizza ziet er goed uit!👌🏼 Ik ga ook eens zoeken in de Sligro naar dat kant en klare deeg.
 
Die ligt in de diepvries. Als je met uwe rug naar de bakkerij staat aan de linkerkant. Denk een diepvries of 3 ver en op de bovenste plank als ik het goed voor heb.
 
Vraag me af waarom kant en klaar deeg kopen als je op 10 min zelf deeg maakt. En voor de mensen met een broodbakmachine, daar zit zelfs een pizza-functie op zodat het er gebruiksklaar uit komt.
 
Vraag me af waarom kant en klaar deeg kopen als je op 10 min zelf deeg maakt. En voor de mensen met een broodbakmachine, daar zit zelfs een pizza-functie op zodat het er gebruiksklaar uit komt.
Enige argument voor mij is dat ik het idee heb dat het diepvries deeg wat beter geschikt is om in te vriezen.?
Zelf vers maken is goed te doen. Minder intensief dan bijvoorbeeld brood en lekkerder


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Enige argument voor mij is dat ik het idee heb dat het diepvries deeg wat beter geschikt is om in te vriezen.?
Zelf vers maken is goed te doen. Minder intensief dan bijvoorbeeld brood en lekkerder


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Dit is het deeg dat wij maken en telkens ook de overschotten invriezen. Gaat perfect.

CC86B38E-0E3B-43FE-9EA1-C9F32A5FCAA0.jpeg
 
Ik gebruik 00.
Recept vanuit het filmpje van Simon.
Het kan zo maar zijn dat dat recept ideaal is voor vers maar met invriezen / dooien niet top.

Daarbij heb ik ze pas ingevroren nadat ik klaar was met te sessie.
Toen ik ze ontdooid had was het deeg te elastisch lees lastig of niet te stretchen.

Wat me opvalt aan het deeg dat lang en rustig gerezen heeft is dat mensen aangeven dat de pizza lekkerder is maar ook "licht verteerbaar" .


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie pizza's, daarvoor hoef je ook niet meer naar de Italiaan toe ;)
 
Gebruik je dan “gewoon” bloem of de 00 bloem?

Mijn vrouw zegt 'gewone, maakt niet uit welke' :ROFLMAO: Zij maakt altijd het deeg, en belegt ze. Ik bak alleen maar.
Maar denk wel dat je het beste gewoon 00 neemt.
 
Ik gebruik 00.
Recept vanuit het filmpje van Simon.
Het kan zo maar zijn dat dat recept ideaal is voor vers maar met invriezen / dooien niet top.

Daarbij heb ik ze pas ingevroren nadat ik klaar was met te sessie.
Toen ik ze ontdooid had was het deeg te elastisch lees lastig of niet te stretchen.

Wat me opvalt aan het deeg dat lang en rustig gerezen heeft is dat mensen aangeven dat de pizza lekkerder is maar ook "licht verteerbaar" .


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Smaken en kleuren is altijd wel persoonlijk.

Hier kun je pizza's via verschillende zaken laten leveren. Een vriend van me is zot van de pizza's van 'Boston Pizza' en ik vind deze walgelijk. Dat is op zijn amerikaans pokke dikke bodems met veel vettige dingen op. Als ik pizza van daar heb gegeten omdat het ff niet anders kan, heb ik snel last van mijn darmen :ROFLMAO:

De ene heeft graag een dikke luchtige bodem, een andere weer een zeer dunne bodem. Het recept dat ik postte is van een vriend en iedereen in de vriendenkring gebruikt hetzelfde. Simpel, lekker en in te vriezen. Wel moet ik erbij zeggen dat wij allen graag een zeer dunne bodem hebben en dat het met dit deeg heerlijk is en ook in te vriezen zonder dat we merken dat na ontdooien de bodem anders is.
Kan wel zijn met dit recept als je een dikke bodem maakt, dat het niet luchtig genoeg wordt. Geen idee. Nog niet geprobeerd.

En hetgeen ik haast niet durf te zeggen, maar de lekkerste passate voor mij is die van Heinz :ROFLMAO:. Heinz Tomato Frito. Daar zit een bepaald smaakje aan waar ik warm van loop. In 2019 was ik in Sarasota (FL) bij Shaners een pizza gaan eten: https://www.shanerspizza.com/
Dit is de zaak van ex baseball speler Shane Rawley, ter info :p
Daar zat een extra smaakje aan de pizza dat ik heerlijk vond, maar niet kon thuis brengen. Dacht eerst dat ze daar speciaal nog wat olijfolie met een smaakje over deden. Vorig jaar was mijn vrouw in een luie bui en had deze van Heinz gekocht en daar was dat smaakje weer :geek: Dus denk dat ze daar gewoon die van Heinz gebruikten.
 
@Free_ltd : ga ik zeker proberen.
hoe behandel je het recept verder?
Rijs / rust tijden en temperatuur enz?
 
@Free_ltd : ga ik zeker proberen.
hoe behandel je het recept verder?
Rijs / rust tijden en temperatuur enz?

Zij laat het een paar uur onder een handdoek liggen. in een bak op de keukentafel. In de koelkast gaat dat trager.

Ze weet niet hoe lang. Dat is altijd 3 a 4u. Onze vrienden gebruiken een broodbakmachine ervoor en die doet alles automatisch.
 
Zij laat het een paar uur onder een handdoek liggen. in een bak op de keukentafel. In de koelkast gaat dat trager.

Ze weet niet hoe lang. Dat is altijd 3 a 4u. Onze vrienden gebruiken een broodbakmachine ervoor en die doet alles automatisch.
thx we gaan dez ook uitproberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan