BasBQ
Beef en Steak

1e x 2013 op de WGA

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
PS051355_zpsbff1fa2a.jpg


Na alle verhalen van anderen kunnen wij niet achterblijven, dus toch maar ff q-en dit weekend.
Eerst maar eens de Q aangestoken, was weer ff wennen na maanden een BGE te hebben gehad.

PS051352_zps4eccb6b4.jpg

Handig ding ;)

Voor een simpele maaltijd gekozen.
Een karbonade een uur in de marinade gelegd; marinade van 3 el ketjap, 1 el honing, 1el olie, 1 thl 5-kruidenpoeder en 1/2 thl. peper.
2 Hamburgers (de laatste kant-en-klare uit de diepvries) en karbonade op de Q gelegd:

PS051353_zps259a3a71.jpg


Later nog ff de krieltjes (gewassen en ingesmeerd in olie met fijngehakt uitje en pezo) op de Q gelegd.

PS051356_zps8a907697.jpg


Eten was zalig, krieltjes waren erg lekker, karbonade was ff wennen, dat zoete. Maar na een paar happen moet ik concluderen dat dit wel een heel lekkere marinade is (mijn mening).
De kop is eraf, vele maaltijden van de Q zullen nog volgen ;)

 
lekkere maaltijd geweest, en het blijven geweldige bbqs die WGA
 
Ook een hele fijne BBQ die WGA ;)

En ik hou wel van dat zoete bij vlees, vandaar ook mijn voorliefde voor US BBQ denk ik.
 
BBQ en zoet eigenlijk altijd wel goed!
 
Lekker hoor Nanda.
Karbonades van de WGA zijn echt super lekker, en die krieltjes lijken mij ook heerlijk. (eerst ff indirect ?)

Mac
 
Nanda, als je van zoetig houd als vleesmarinade, probeer deze dan eens
1,75 dl tomatenketchup of zoete chilisauce
2 a 3 EL sojasauce
2 a 3 EL vloeibare honing
2 tenen knoflook fijngehakt
4 EL sinaasappelsap
1/4 TL cayennepeper ( of naar smaak)
1/4 TL chinees vijfkruidenpoeder
1 steranijs ( optioneel)
Husseldebrussel, vlees er in voor een paar uur, of hele nacht. Niet te hoog grillen, vanwege verbranden honing.
Zeer geslaagd voor kinderen, of mensen die van zoetig houden.
Wij deden in een vorig leven hier de spareribs mee. In de *ven. Dus goed geschikt voor varkensvlees.
 
Dat ziet er lekker uit :) ik houd ook van zoet :)
 
Ik kan me wel goed voorstellen dat het een hele omschakeling is na de BGE maar het ziet er evengoed lekker uit Nanda!
 
Lekker hoor. Doe je de krieltjes direct of indirect en voor hoe lang ongeveer? Ik probeer het regelmatig met zeer wisselend resultaat, onder het motto "verbrandt en nog niet gaar" zijn hier al veel krieltjes in de vuilnisemmer verdwenen.
 
Wat is die starter zo groot heh...
Goed dat je ook van de WGA lekker weet te eten!
 
Het is heel goed voor mij met de WGA weer te werken, leer ik weer wat beter temperatuur te regelen. Op een eitje gaat dat (mijn idee) makkelijker ;)
Krieltjes heb ik direct gedaan, geregeld draaien. Een paar waren niet zo vaak gedraaid en werden heel donker en minder lekker van binnen. Heb ze (tussen het werken door) zo nu en dan omgedraaid, maar niet goed de tijd in de gaten gehouden :-[ .  Ik denk dat ze er zo'n 15-20 min op gelegen hebben.

@Domi, thnx, ik ga het proberen, zoonlief lust gelukkig wel karbonade enzo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan