BasBQ
Beef en Steak

1e pulled pork op de Grill Guru

Chefke

Tondelzoeker
Berichten
21
Zeker niet mijn eerste pulled pork sessie, wel de eerste op de nieuwe grill guru.
En dat was te merken ook, met aansteken ging het gelijk al mis, 1 wokkel in het midden aangestoken en me vergist in hoe snel zo'n kamado op temperatuur is, puntje bij paaltje: het vlees kon er pas 1,5 later op omdat de temp was doorgeschoten naar de 300 😅

Afijn, hij ligt erop, momenteel staat de dome temp op 124 en zakkende, handje kersensnippers erbij en afwachten maar.


20220912_134334_copy_1024x461.jpg
20220913_093328_copy_461x1024.jpg
20220913_093805_copy_461x1024.jpg

 
Driehonderd is wat veel, maar als je de platesetter en het vlees erop legt zal de temperatuur gelijk heel veel dalen. Succes.
 
Lekker bezig. Heb je hem nog ingepakt?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
En, gelukt?
 
Met 1 wokkel 300°C, dan lag je kamado toch wel al enige tijd aan?
Hier doe ik er voor low en slow rond de 120°C de platesetter en het vlees er al tussen, de temperatuur zal dan wel wat zakken maar dan komt die langzaam tot op de gewenste temperatuur.
Intussen wordt de toegevoegde zuurstof verbruikt en zal je sessie zelf stabieler verlopen.
 
Kijk, gelijk op de leercurve voor L&S gekomen. Langzaam dat ei opstarten en opwarmen. Zeker bij een langere run plate setter erin en vlees erop.
Geduld is je grootste vriend
Maar, is de PP goed gelukt?
 
Thanks voor de tips, heel fijn.
Ja, pp is goed gelukt, ik zal morgen even een foto plaatsen, had daar geen tijd meer voor.
 
Lekkere run

Welke morgen bedoelde je? 😉
 
En wij maar wachten… extra reden voor een nieuwe pp run


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan