BasBQ
Beef en Steak

1e keer spiffs burgers en mn nieuwe bbq ingewijd met goede voornemens

 

Thom

Tondelzoeker
Berichten
20
Zoals ik ook al in het voorstel topic heb aangegeven heb ik 2e kerstdag mijn eerste Weber via marktplaats gekocht en ik vond vandaag een mooie dag om hem voor het eerst te gaan gebruiken.
Dus ik heb Spiffs burgers gemaakt:

De ingredienten:
d86fc104-e315-4a17-893b-522e070368d7.jpg


Burgers maken:
f75934e4-106c-42ac-968e-fcab82d82d58.jpg


Toen kon de BBQ aan! Aangezien ik nog niet zo'n handige chimneystarter heb, gewoon weer gebruik gemaakt van aanmaakblokjes:
4fee5bf9-272d-46eb-af91-a30bedf7eb5f.jpg


Na wat spelen met de luchttoevoer boven en onder, mijn kolen en de warmte nog steeds niet onder controle. Ik kreeg de BBQ niet hoger dan 120graden op dit moment..(heb nog erg veel te leren wat dat betreft :blush: ) :
0838926c-a5cb-4cfc-b0d7-129e27d02273.jpg


Ook de kolen meer de tijd geven hielp niet genoeg om de temp tussen de 180 en 220 te krijgen, Uiteindelijk omdat mijn vriendin en ik wel behoorlijke trek kregen de burgers er maar al opgelegd:
8cc5f715-9a92-43f8-90bb-b5b12e79e27e.jpg


Na meer dan het dubbele te hebben gewacht dan ingeschat uiteindelijk toch redelijke burgers gebakken:
6bf2d66b-b252-49db-8412-bbfebeda1e04.jpg


Het eindresultaat was wel een top recept voor een heerlijke burger, de bereiding ervan op de bbq hoop ik volgende keer wat beter te doen maar ach je moet ergens beginnen. Mijn goede voornemen is in iedergeval om lekker veel te Bbq'en dit jaar en veel op te steken en te delen bij het bbqgenootschap.
24EAAAA8-8D17-4ECE-9B6E-A81F5C1FE123.jpg
 
Hi Thom, laat je niet teveel afleiden door de ideale grill temperatuur... Spiffs moeten gewoon directe hitte krijgen met alle schuiven vol open en kort grillen. Niks mis mee! Uitjes lekker fijn choppen volgende keer, is echt lekkerder. Veel plezier!
 
Ik ben benieuwd wat voor briketten je had?
 
Nou, jij bent goed begonnen.

Zoals ik het op de foto's zie, heb je iets te weinig briketten gebruikt. Met iets meer briketten waas je ook beter uitgekomen met je temeretuur.
 
ik vind ze er heerlijk uitzien, bbq-en is geen straf, dus lekker veel oefenen
 
Een smaakvol begin hoor  :)
Idd wat Leo zegt........veel oefenen.
Wat ook helpt, is lekker door het forum heen bladeren/ zoeken.
Met alle problemen die je tegen komt, ben je echt niet de eerste.
En als je er niet uit komt, gewoon in de groep gooien  :)

Suc6

Mac
 
@Sander72  Is goed lekker veel hitte dus en zal de uitjes lekker choppen de volgende keer ben benieuwd.

@Dominique Ik heb Grillmeister Houtskool briketten gebruikt van de Lidl als ik mij niet vergis

@Maccie Bedankt voor de tip ik zal eens kijken of het helpt met meer briketten de volgende keer

@Leo,Mac en structor
Ik wil inderdaad lekker veel gaan oefenen en dat is zeker geen straf! :D Bedankt wij vonden ze ook heerlijk smaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan