BasBQ
Beef en Steak

1e keer Spareribs op de Smokey Joe

X

Xanx

Gast
TLDR;
Om te beginnen, het eindresultaat:


Mijn eerste ribs
Afgelopen dagen heb ik flink wat lopen experimenteren met mijn Smokey Joe, er is al een zak kolen erdoorheen gegaan.
Het bleek nogal een opgaaf om die op 110 graden te houden, veelal omdat ik te voorzichtig was met de kooltjes, maar nu is het gisteren ook echt gelukt!!

Bij Beef & Steak een mooie set aan ribs laten opsturen, welke binnen een dag bij mijn Kiala punt lagen, dit verliep prima (en gelukkig was ik net voor de PostNL staking).
Samen met een fles Stockyard BBQ Blues en de gratis meegeleverde rub (was een aanbieding).


De gangbare bewerkingstechnieken toegepast: ontvliezen, rub erop... en klaar.
De rub had ik mijn twijfels bij, omdat deze gratis meegeleverd was (ik ben erg sceptisch met *gratis* dingen), onterecht gelukkig :)


Minion methode toegepast aan 1 zijde, met een badje water onder het vlees.
In 3 etappes gedaan: 1uur op 110 met een stuk eikenhout, rietsuiker erover dan 1.5uur op 110, daarna ingesmeerd met Stockyard BBQ Blues en nog een 45min op 110.
In de tussentijd wat aardappels erop, lekker gepoft en een fijne coleslaw salade gemaakt (wortel + witte kool + mayonaise).



Smaakte heerlijk, vlees was echt top, vet was fantastisch gegaard en smaakte heerlijk (ben geen voorstander van vet, maar zo lust ik het wel!).
Als verbeter puntje voor mezelf: volgende keer iets minder bruine suiker erop, de karamel was net iets te goed te proeven en ander/meer hout (het eikenhout was niet echt goed terug te proeven).
 
Lekker hoor. Ziet er goed uit.
 
Nice!! Had je echt genoeg aan 1??
 
De rub was goed, best veel smaak (zout, paprika, knoflook en ui vermoed ik, grotendeels) lekker dik insmeren.. had niet verwacht dat er nog o.a. rozemarijn, paprika pitjes en jeneverbes in zat!
Dat maakte de rub een stuk krachtiger.

Dus voor een gratis variant erg goed :)
 
Welke temp-meter staat er naast?
Als ik het goed zie meet die zowel Dome als Kern-temperatuur?

Nice ribs. Rub heb ik ook, ietwat tomaat-achtig qua geur.
 
Ziet er lekker uit hoor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan