BasBQ
Beef en Steak

1e keer sardientjes

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Vandaag naar de markt voor wat zalm op een plankje (niet gebeurd) en mijn visboer had deze keer ook sardientjes. Dat is zo'n vis waarvan je weet dat het lekker is maar toch altijd weer even zoeken hoe en wat. Ging gewoon voor basic, insmeren met wat olijfolie en wat zeezout. Vervolgens 2 x 3 minuten grillen en dat zou het dan ongeveer moeten zijn. Nou dat was het ook niet meer en niet minder en zeker als voorafje een lekker visje, soort kippepootje maar dan anders.


 
Prima!
 
Zeker een lekker idee, ik weet dat het lekker is waarom maak ik het zelf niet ;)

moet er toch maar een keer van komen .
 
Lekker kluiven!! Looks nice!
 
Heb je ze schoongemaakt of heb je alles er in laten zitten? Het eerste lijkt me een heel (vies) karwei, het laatste vind ik niet smakelijk. Dit weerhoud mij er van sardientjes te bereiden. Ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Tips zijn altijd welkom, want ik wil het eigenlijk graag eens proberen.
 
Ati zei:
Heb je ze schoongemaakt of heb je alles er in laten zitten? Het eerste lijkt me een heel (vies) karwei, het laatste vind ik niet smakelijk. Dit weerhoud mij er van sardientjes te bereiden. Ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Tips zijn altijd welkom, want ik wil het eigenlijk graag eens proberen.
Bij de Makro in Duiven verkopen ze ook filetjes. "Toevallig" vandaag gehad, met ook alleen peper en zout.
Lekker en makkelijk!
 
Ati zei:
Heb je ze schoongemaakt of heb je alles er in laten zitten? Het eerste lijkt me een heel (vies) karwei, het laatste vind ik niet smakelijk. Dit weerhoud mij er van sardientjes te bereiden. Ik ben benieuwd hoe jij dat gedaan hebt. Tips zijn altijd welkom, want ik wil het eigenlijk graag eens proberen.
De sardientjes waren al opengesneden, ze moesten even onder de kraan, darmpjes er uittrekken, afspoelen en even uitlekken op wat keuken papier. Dat is alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan