BasBQ
Beef en Steak

1e keer pulled pork

 
 

P.I.G.

Tondelzoeker
Berichten
12
Afgelopen vrijdag voor het eerst pulled pork gemaakt. Heb een procureur van ongeveer 1.5 kg bij de slager gehaald. Deze de avond er voor in de rub gezet.


16a3827e4305f077675c79d64928e0d4.jpg


Heb een rubje gemaakt van vers gemalen peper, paprikapoeder, gerookt paprikapoeder, cayennepeper, basterdsuiker en vers gemalen mosterdzaad.

d483e969e85ca9f43b07028be824deae.jpg



Om 08:00 uur de bbq opgestart en om 09:00 uur was deze rond de 120 graden en heb ik de procureur erop gelegd

b356a6de005dccc7d4b3aea3162b6c0f.jpg


Rond 13:00 uur was de kerntemperatuur 62 graden. Na 45 minuten was deze gestegen naar 63 graden en heb ik hem ingepakt.
Daarna ging de temperatuur weer omhoog. Om 16:00 uur was de kerntemperatuur 93 graden en heb ik de procureur eraf gehaald .

9ceceb2e4a243a6dd795494c90010fd9.jpg


Hierna heb ik het vlees 1,5 uur laten rusten. Na het rusten de eindsaus gemaakt en het vlees geplukt. Voor de eindsaus heb ik de ene helft bbq saus en voor de andere helft thaise saus gebruikt en nog 2 eetlepels worcestersaus toegevoegd.

2b46cc68833806329f19dca5258aa3a7.jpg


5ac728437ff3a8913caca61cae9aa3dc.jpg


De pulled pork geserveerd op een wit bolletje zonder coleslaw.
De broodjes met pulled pork waren een succes bij de anderen.

Volgende keer meer zout toevoegen aan de rub. Vond m nogal flauw.
 
Ziet er heerlijk uit. Je zou volgende keer misschien ook kunnen injecteren dat levert ook extra smaak op aan het vlees midden in

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk
 
Mooi gemaakt, pulled pork kan je goed na kruiden om hem goed op smaak te brengen.
gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je knorrie!

Na kruiden is inderdaad eenvoudiger, zeker naarmate het stuk procureur groter wordt.
 
Injecteren is een goed idee. Ga ik de volgende keer proberen.

Helemaal niet aan gedacht om na het pullen nog kruiden toe te voegen.

Goeie redenen om snel nog een pulled pork te maken

Was een leerzame run in ieder geval.
 
Injecteren is een goed idee. Ga ik de volgende keer proberen.

Helemaal niet aan gedacht om na het pullen nog kruiden toe te voegen.

Goeie redenen om snel nog een pulled pork te maken

Was een leerzame run in ieder geval.

Ziet er lekker uit, gefeliciteerd met je sticker. 👌
 
Gefeliciteerd met je sticker
En nog een tip:
Groter en meer maken. Als je toch die run doet......
Wat over Is in porties invriezen. Heerlijk ook bij nasi, frietjes, aardappelen en groente, enz enz, of om eens wat aan de buren te geven.
 
Was het ook een succes voor je zelf? Ook belangrijk hé 😉
 
Had voor de eerste keer bewust een wat kleiner stuk genomen. Volgende keer gaat een grotere worden.

Had ook een restantje ingevroren. Dit gaat morgen mee naar het werk voor op een broodje.

Was voor mij ook een succes hoor en zeker voor herhaling vatbaar.
 
Mooie run PP. Ziet er toch niet verkeerd uit. Je kunt je PP later ook goed op smaak brengen met de saus. Die bepaald naar mijn inzien toch grotendeels de uiteindelijke smaak.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan