BasBQ
Beef en Steak

1e keer pulled pork op de Weber 47 CM.

 

Alex Hermans

Tondelzoeker
Berichten
15
Pulled Pork stond al heel lang op mijn verlanglijstje, maar ja... kan dat wel op een simpele weber 47cm? Ik ging de uitdaging (vooral met mij zelf) aan.
Het plan was om het gelijk maar goed aan te pakken en het wedstrijd recept van noskos te gebruiken. Super duidelijke uitleg!

Een goed begin is het halve werk, daarom een mooie Livar procureur gehaald van 1,7 kilo bij beef & Stake. (ik wist niet of een groter stuk wel zou lukken op de 47 CM)
Ook gelijk een injector en rub gehaald. Helaas hadden ze de Noskos bbq saus niet, maar de Beef & Stake is ook erg lekker!

De avond vooraf het vlees geïnjecteerd met de marinade mix en een mooie laag Noskos pulled pork rub aangebracht.:

IMG_20200727_230838_356.jpg


Om 8 uur begonnen om de bbq gereed te maken. Ik heb Weber briketten gebruikt (bij gebrek aan beter) en gekozen voor een snake.
Een Weber 47 cm heeft niet zo gek veel ruimte, en de gedachte was om indien nodig het rooster met de snake mee te draaien.

20200728_084026.jpg


Om de boel goed in de gaten te houden heb ik 2 keer de Ikea fantast gebruikt (goedkoop maar goed(genoeg)) 1 voor de kern, 1 op het rooster.
Rookhout appel en kers toegevoegd:

20200728_081305.jpg


Paar kooltjes aangestoken en op naar de 120 graden. Dit is wel even zoeken met de Weber maar hij heeft het keurig gedaan! Dikke 7,5 uur op 115 a 125 graden! Wel goed in de gaten houden en eventueel de lucht toevoer aangepast:
20200728_120302.jpg


13:44 uur: Het plan was om de pulled pork op 74 graden kerntemperatuur in te smeren met bbq saus, echter bij de 74 graden heb ik er voor gekozen om hem in te pakken.De dag liep even wat anders en ik moest even tussendoor naar de dokter met mijn zoontje. Een Combinatie tussen wedstrijd en de snelle pulled pork dus!!

20200728_134435.jpg


Op naar de 910+ graden! na 1,5 uur eindelijk zo ver! (even voor 16:00 uur) Na een aantal keer prikken om te kijken of die mooi zacht was de PP op 93 graden van de bbq gehaald.Mooi op tijd om na een kwartrietje uit te dampen, een uurtje uit te rusten in de koelbox om hem warm te houden.
(gelijk het vocht dat uit de folie komt bewaard voor later) :

20200728_155510.jpg




Tijd om te pullen! Het roken aan het begin van de sessie heeft zijn werk goed gedaan!

20200728_173321.jpg


Na de pull de saus er bij:

20200728_174507.jpg


Heerlijk gegeten!

20200728_174914.jpg


@noskos bedankt voor het recept, op naar de volgende keer!
 
Mooi gemaakt op een "simpele" weber! Op een Weber kan alles gemaakt worden

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ziet er toppie uit. Mooie bark en vleeskleuring. Had zo een hapje willen proeven.

En zoals al meerdere keren op dit forum, er is niet zoveel mis met een W47 of W57. Zijn redelijk breed inzetbaar.
 
Je zal verbaasd staan als je ziet wat er op die simpele Weber allemaal mogelijk is, ik heb er zo'n kleine 20 jr. mee gedaan en heel veel op gemaakt als je eenmaal door hebt hoe ie werkt kan er veel mee.
En ik denk dat je knor verdiend is gefeliciteerd daarmee. 👍

 
Mooie reportage en een lekker eindresultaat.
Sticker terecht verdiend
 
Mooi stukje vlees, ziet er heerlijk uit.
 
Knorretje welverdiend.....heerlijk!!
 
Gaaf he, op zo'n 47cm.. mn schoonvader vind dat het echt niet kan, maar hier maar weer eens bewijs.
Proficiat met de knor
 
Terug
Bovenaan Onderaan