BasBQ
Beef en Steak

1e keer pulled pork en laatste vakantie dag

 
 

MaartenW

Vuurmaker
Berichten
59
Helaas mijn laatste vakantiedag vandaag. Maar hoe een zeer fijne vakantie af te sluiten, met een eerste keer pulled pork. In de vakantie nog wel het een en ander gemaakt, maar niet gepost (ff lekker weg). Deze ervaring wil ik wel graag delen. Na ondertussen de minion methode en rookring met plate gebruikt te hebben, was het vandaag ook de eerste keer dat ik een snake ging leggen. Met nieuwe briketten(hi q coco, wat een staven). 1,5kg procureur bij de slager gehaald en vanochtend om 10uur in de rub gezet (basis rub van Noskos https://www.bbq-nl.com/basis-barbecue-rub/). Die had ik nog van spareribs, dus lekker gekruid en daarna in de Weber MTP een snake gelegd. Drie appel chunks er bij en een bak met kokend water. Heel even op 60gr ongeveer laten komen en toen rond 10.30u het vlees er op. De temperatuur van het rooster kroop rustig naar 100 graden en het hout begon ook te roken. Wat brand een snake rustig en wat is dat relax! Na zo'n 2-3 uur zat die op ongeveer 120 graden. Na 4 uur dacht ik, laat ik de probe eens in het vlees steken en dat zat keurig rond de 60graden. Na 5 uur en een kerntemperatuur van 70gr ingepakt in folie (3 lagen) en met de thermometer er weer in. Toen het vlees 91 graden was, even geprikt, maar het kon nog wel langer. Uiteindelijk tot 94gr doorgegaan. Daarna even uit laten wasemen en terug in het folie, de oven in(die uit stond:)) Na driekwartier uitgepakt en had wat Sweet Baby Ray bbq saus (voor het gemak) opgewarmd, het uitelkaar trekken kon beginnen. Wat rook dat al lekker en zag het er lekker uit. Vind het wel leuk om de rookranden/ringen te zien. Vriendinlief had een coleslaw gemaakt, dat naast het broodje en het was echt heel lekker. Nu nog wat over, dus dat gaat mooi de vriezer in. Al met al 7,5-8 uur de bbq aan gehad. Met fire up briketten haal ik deze tijd niet en met die hi q coco briketten kon ik nog wel ff doorgaan. Ben ook wel benieuwd of ik met de fire up kokos briketten en een snake methode zo veel uren haal. Daarnaast zit je met je Weber MTP vast met je deksel(je kan hem losmaken, maar niet gedaan) en wordt vaak een snake afgeraden voor de rooksmaak die dan langs je vlees zou gaan. Wat mij betreft gaat dat prima! Snake methode is top! En de broodjes pulled pork al helemaal😁
DSC_0106.JPG
DSC_0107.JPG
DSC_0110.JPG
DSC_0111.JPG
een lekker koel biertje tijdens het wachten.
DSC_0112.JPG
DSC_0113.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0116.JPG
DSC_0117.JPG
DSC_0119.JPG
DSC_0120.JPG
 
De snake methode is echt super in een weber,smoker,of andere emaille bbq's
Je pulled pork ziet er top uit fijn dat je nog wat in de vriezer kan doen voor een later tijdstip
 
Ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je knor
 
Goed einde van je vakantie! Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooie bereiding zo ziet er mooi uit, gefeliciteerd met knorretje ;)
 
Grutte Pier sloeg dood, daar word ik een beetje verdrietig van, de rest, dikke prima! Gefeliciteerd met je stickertje!
 
Mooi gedaan!
Lekker broodje zo.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Mooie run PP. En dat netjes op de weber. Ziet er smakelijk uit.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan