BasBQ
Beef en Steak

1e keer PP

 

Bor

Sprokkelaar
Berichten
35
Net klaar met de voorbereiding van de Boston Butt, morgen vroeg gaat de BBQ aan en ga ik proberen om Pulled Pork te maken.

Ik heb de Boston Butt ge?njecteerd met Injectiemix volgens het recept van de wedstrijd Pulled Pork van Noskos en als Rub het ik Smoke House Bar B Que rub gebruikt.

De BBQ heb ik ook al voorbereid, ik hoef morgenvroeg alleen nog de briketten aan te steken.

Nu lekker naar bed en morgen weer vroeg op :).

 
Veel plezier alvast!
 
Dankjewel, kom goed.

De BBQ is op temperatuur en het vlees ligt erop, ik heb de BBQ hier maar onder het afdak gezet, want het miezert een beetje.


 
Ronald zuidhof zei:
Veel plezier  vandaag  :D nog maar een uurtje of 11

Gr



Geduld is een schone zaak.
Met wat geluk nog net klaar voor het avond eten.  :) !
 
Heel veel succes vandaag!
 
Lekker bezig. Veel plezier vandaag

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Dankjulliewel allemaal.

kerntemperatuur is nu 66 graden, de temperatuur blijft mooi stabiel, ik hoef niet veel bij te regelen.

Net heb ik alvast de PP glazen voorbereid, hoef die dadelijk alleen nog op te warmen. Kijken wat het eerste is, de kerntemperatuur 74 graden of 5 uur het vlees op het rooster.

 
Na 5 uur was de kerntemperatuur 72 graden celcius, net de PP Glaze erop gesmeerd. Nu 2 uurtjes wachten en dan mag het vlees ingepakt worden.

URL=http://s347.photobucket.com/user/BorForum/media/IMG_0305_zpsv08dguex.jpg.html]
IMG_0305_zpsv08dguex.jpg
[/URL]
 
Gaat de goede kant op! ;)
 
Leuk! Jij op de Weber en ik op de Kamado. Je bent een uurtje eerder begonnen zie ik. Heel veel succes.
 
Net het stuk vlees van de BBQ gehaald bij 89 graden celcius, uitgepakt en weer ingepakt in nieuw BBQfolie.
Vleesvocht bewaard om dadelijk de eindsaus te maken.

BBQ is nog warm genoeg om nog wat hamburgers te grillen, die had ik uit de diepvries gehaald mocht het uitlopen.

Kan ik mooi om 5 uur aan tafel met mijn vrouw en dochter  :)

Straks nog foto's maken van het eindresultaat.
 
Zo lekker gegeten, dit is voor herhaling vatbaar  :).

Het schouderblad kon ik zo eruit nemen.



Gepulled.




Hoppa op een broodje met wat augurkenplakjes :).



De smaak was lekker, ik was even bang te pittig zou worden voor mijn vrouw, ivm met de Memphis Red BBQ saus, maar dat was niet het geval.
 
prima run zo te zien
 
Gratz met knorrie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan