BasBQ
Beef en Steak

1e keer mini-PP

 
 

Tijmnan

Stoker
Berichten
416
Overtuigd door het mogen meegenieten van de PP van Marcel en gedwongen door thuis heb ik ook PP gemaakt.

broodjePP_zps33ff059f.jpg


Erg lekker, was nooit zo verzot op broodjes warm vlees, maar voor de PP maak ik graag een uitzondering  :)

Eerst begonnen met een rub te maken, van dit forum, de basisrub van martijn:

rubgemaakt_zpse52c6ab4.jpg


Een procureur van 1 kilo bij de slager gehaald:

procureur1kilo_zps95b9f07c.jpg


ingesmeerd met mosterd en daarna de rub:

procureurinderub_zps830f3f4f.jpg


Eitje op temperatuur gebracht en onder de overkapping gezet, konden we droog q-en:

eitjeoptemperatuurdroogonderafdak_zps29a74a56.jpg


09:15    115 - 09
10:30    120 - 47
11:15    110 - 57
12:30    110 - 65
13:00    110 - 69 (ingepakt in alufolie

ingepaktinalufolie_zps8e2b636f.jpg


14:00    115 - 74
14:30    110 - 81
15:15    120 - 89 klaar (en alvast een stukje geproefd, het rook nl. zo lekker de hele tijd  ;) )

procureur89graden_zps8e891184.jpg


Gepuld met 2 vorken:

PP_zpsd9877f27.jpg


Samen met de koolsla van Dominique (erg lekker, thnx daarvoor) en de zelfgemaakte Carolina Mustard Sauce naar het recept van Noskos ww.bbq-nl.com (half appelstroop/half honing, geweldige saus, thnx Dennis) hebben wij genoten van ons 1e zelfgemaakte broodje PP.
 
En weer een verslaafde erbij :D
 
Volgende keer meteen een grote maken joh, net zoveel werk, en dubbel het plezier ;)

Broodje ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je knorretje!!
 
Heerlijk broodje PP.
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Heeeeee? Nanda, lekker h?  :)
Het ziet er heerlijk uit. (hoe vond Tijmen het ?)
Nette foto's ook hoor.
Van harte met jullie Knorretje.

Mac
 
Gefeliciteerd met je knorretje!

En zie ik houtsnippers in de pan die op de platesetter staat?
 
Ziet er goed uit Nanda, en dank voor het compliment! Wij vinden deze koolsla ook erg fijn ;)
 
Geplaatst door: Gerard777
? Gepost op: Vandaag om 21:14:08 ?Voeg citaat toe


Gefeliciteerd met je knorretje!

En zie ik houtsnippers in de pan die op de platesetter staat?
Thnx en ja, ik had wat stukken rookhout tussen het houtskool gedaan en dacht, ach waarom geen snippers in het water. Om later te beseffen dat dat totaal geen nut heeft  ;)

Geplaatst door: Mac
? Gepost op: Vandaag om 20:47:35 ?Voeg citaat toe

Het ziet er heerlijk uit. (hoe vond Tijmen het ?)
Van harte met jullie Knorretje.

Mac
Tijmen vond het niet lekker, heeft maar een kwart broodje op. Van hem moest ik dit maken, hij wilde een knorretje (nu weet je meteen wie de baas is ;D ), maar ik mag alles weer opeten  ;)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Tijmen vond het niet lekker, heeft maar een kwart broodje op. Van hem moest ik dit maken, hij wilde een knorretje (nu weet je meteen wie de baas is ;D ), maar ik mag alles weer opeten  ;)

:D  :D  :D  :D
Geweldig !!!

Proficiat met je Knorretje !
 
Waarom vond Tijmen het niet lekker? Vertel eens? Waarom niet?
 
Geplaatst door: Dominique
? Gepost op: Vandaag om 10:38:12 ?Voeg citaat toe

Waarom vond Tijmen het niet lekker? Vertel eens? Waarom niet?

De buitenkant was natuurlijk goed gekruid en op het moment is hij wars van alles met 'peper' (zoals hij het noemt). Hij is nog maar 5 en zijn smaak moet nog ontwikkelen ;) Alhoewel biefstuk, steak en varkenshaasjes er altijd wel ingaan (mits nauwelijks gekruid, anders kriebelt z'n tong zo ;D).
 
Tijmnan zei:
Geplaatst door: Dominique
? Gepost op: Vandaag om 10:38:12 ?Voeg citaat toe

Waarom vond Tijmen het niet lekker? Vertel eens? Waarom niet?

De buitenkant was natuurlijk goed gekruid en op het moment is hij wars van alles met 'peper' (zoals hij het noemt). Hij is nog maar 5 en zijn smaak moet nog ontwikkelen ;) Alhoewel biefstuk, steak en varkenshaasjes er altijd wel ingaan (mits nauwelijks gekruid, anders kriebelt z'n tong zo ;D).

Aha! Dat is je zoon! Ja, die zal nog even wat smaak moeten worden bijgebracht. Komt vast goed. Geef het tijd ;)
 
Volgende keer door zijn portie wat extra basterdsuiker doen. Dat werkt meestal wel.
 
En anders wil ik best komen helpen met opeten hoor :)
Ziet er lekker uit in elk geval!

Moet toch nodig zelf ook eens aan de PP, 't ziet er altijd zo heerlijk uit, maar ik heb nog geen idee hoe het smaakt :D
 
Maak je niet te veel zorgen over Tijmen, onze twee zoons waren erg kieskeurig toen ze die leeftijd hadden, de een is nu een nog grotere carnivoor dan z'n vader en de andere begint ook steeds meer te lusten!

En als je de volgende keer teveel PP hebt mag je dat gerust even langs brengen hoor. ;)
 
Geplaatst door: Nosmo
? Gepost op: Gisteren om 21:27:54 ?Voeg citaat toe

Maak je niet te veel zorgen over Tijmen, onze twee zoons waren erg kieskeurig toen ze die leeftijd hadden, de een is nu een nog grotere carnivoor dan z'n vader en de andere begint ook steeds meer te lusten!
Gelukkig, ik dacht al dat het aan de opvoeding lag ;)

Geplaatst door: Nosmo
? Gepost op: Gisteren om 21:27:54 ?Voeg citaat toe

En als je de volgende keer teveel PP hebt mag je dat gerust even langs brengen hoor.

Geplaatst door: Rocker
? Gepost op: Gisteren om 21:26:23 ?Voeg citaat toe

En anders wil ik best komen helpen met opeten hoor
Ziet er lekker uit in elk geval!

Moet toch nodig zelf ook eens aan de PP, 't ziet er altijd zo heerlijk uit, maar ik heb nog geen idee hoe het smaakt
Helaas is de PP al op, maar wanneer ik weer PP maak en over heb, zijn jullie de eersten aan wie ik denk  ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan