BasBQ
Beef en Steak

1e keer Danbras sat? (on steroids)

 
 

Arjan Ebing

Kooltjesharker
Berichten
108
Na ook hier veel goede verhalen over te hebben gehoord, deze sate's vandaag eens geprobeerd.

Vrijdagmiddag begonnen met de voorbereidingen:



Hierna een aantal varkenshazen in medaillons gesneden:



En in de marinade gedropt:



Om vervolgens tot vandaag te laten marineren.

Vandaag eerst de sate's op mijn indirecte rooster laten garen:



Om ze vervolgens nog even af te grillen op de grill grates:



Vervolgens op een bord met wat satesaus en wat kroepoek, en opgegeten:



Wat vonden we er van: lekkere malse sat? die niet droog is, maar ondanks dat er geen peper of sambal aan te pas komt, vonden wij hem toch nog vrij pittig, zou dit door de ketoembar kunnen komen?

Als dat zo is, doen we daar de volgende keer iets minder van in ;)

Desondanks Danbras, bedankt voor het delen van je recept

 
Ziet er lekker uit
 
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?
 
Lekker hoor
Danbras sat? is hier ook favoriet
 
lekkere sat? hoor
 
Bonnie f zei:
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?


Ik zie dat ze van Weber zijn maar waar heb je ze gekocht?
 
Top dat het gesmaakt heeft.

Wat betreft het toch 'pittig' zijn kan ik maar 2 mogelijke oorzaken aangeven; de peper en knoflook in de marinade, hoewel de hoeveelheid in het recept er normaal niet voor zorgt dat het pittig is. En de gebruikte pindasaus kan ook nog een reden zijn.
 
Hans zei:
Bonnie f zei:
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?


Ik zie dat ze van Weber zijn maar waar heb je ze gekocht?

Heb ze voor 13 jaar terug bij mijn vorige barbecue aangeschaft, destijds gekocht bij  BBQshop in Naarden
 
DanBras zei:
Top dat het gesmaakt heeft.

Wat betreft het toch 'pittig' zijn kan ik maar 2 mogelijke oorzaken aangeven; de peper en knoflook in de marinade, hoewel de hoeveelheid in het recept er normaal niet voor zorgt dat het pittig is. En de gebruikte pindasaus kan ook nog een reden zijn.

Had het recept verdrievoudigd, ivm extra vlees +1 kilo

Beter de volgende keer minder peper dan.

Bedankt voor je antwoord
 
Arjan Ebing zei:
Hans zei:
Bonnie f zei:
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?


Ik zie dat ze van Weber zijn maar waar heb je ze gekocht?

Heb ze voor 13 jaar terug bij mijn vorige barbecue aangeschaft, destijds gekocht bij  BBQshop in Naarden


Ik zal eens zien of het nog te leveren is ;)
Dank voor je reactie op m'n vraag.
 
Hans zei:
Arjan Ebing zei:
Hans zei:
Bonnie f zei:
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?


Ik zie dat ze van Weber zijn maar waar heb je ze gekocht?

Heb ze voor 13 jaar terug bij mijn vorige barbecue aangeschaft, destijds gekocht bij  BBQshop in Naarden


Ik zal eens zien of het nog te leveren is ;)
Dank voor je reactie op m'n vraag.

Zie ze bij de leverancier hier staan:

http://www.weber.com/NL/nl/accessoires/bereiden/-barbecuespiesen/6726.html?cgid=4767#start=1

Zie alleen de afschuifring niet, maar staat wel in de omschrijving ;)
 
Arjan Ebing zei:
Hans zei:
Arjan Ebing zei:
Hans zei:
Bonnie f zei:
Ziet er goed uit! Maar mijn belangstelling gaat vooral uit naar je mooie spiezen. Hoe kom je eraan?


Ik zie dat ze van Weber zijn maar waar heb je ze gekocht?

Heb ze voor 13 jaar terug bij mijn vorige barbecue aangeschaft, destijds gekocht bij  BBQshop in Naarden


Ik zal eens zien of het nog te leveren is ;)
Dank voor je reactie op m'n vraag.

Zie ze bij de leverancier hier staan:

http://www.weber.com/NL/nl/accessoires/bereiden/-barbecuespiesen/6726.html?cgid=4767#start=1

Zie alleen de afschuifring niet, maar staat wel in de omschrijving ;)


Dank je wel  :) !
 
Terug
Bovenaan Onderaan