BasBQ
Beef en Steak

1e keer Brisket

 
 
 

Rob Reinerink

Kooltjesharker
Berichten
109
Voor een stickertje!
Gisteren voor het eerst Brisket gemaakt. Heb het recept van Noskos gebruikt. Vrijdag avond de slather en rub aangebracht. Gisteren om 10u de USA grain fed brisket van B&S van 3 kilo op de bbq gelegd. Achteraf bleek dit dus idd iets te laat.

Temperatuur liep mooi op totdat deze uren op 67 bleef staan. Om 19u bij 69 graden toch maar in de folie gelegd en laten doorgaren tot 95 graden.

Om 21u ongeveer konden we aanschuiven. Resultaat was erg goed! Super lekker rook randje, vlees viel niet uit elkaar als je het in de hand hield. Als saus een mix van vocht van de brisket en SBR.

Volgende keer leg ik m wat eerder op de bbq s ochtends.

Hierbij de foto's
5d4f3fb3665d1671765f266b1dbcea8f.jpg
acc1880cb47703dce231676db35f2a75.jpg
728c135e0c1932f6ea2787225aa3fa21.jpg
35b7d952cbfa4626f31ce036043af348.jpg
c2b633992ab56dc6e586866ab8f18a28.jpg
fbb1cecf8bb25e7c819c6ea167f5cd38.jpg
e1ac87390c4b24eac72684bee12e2488.jpg
9bb84766fac12d8222839cfcb5ebdcff.jpg
e946c979090349c58ff49ac9f0b6eda5.jpg
a196186abe40474fea6bae9869eb178e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Ziet er erg lekker uit.  =D>
Tja een beetje laat aan tafel dus volgende keer ietsje eerder beginnen ;)
Alvast gefeliciteerd met je koei.  <:p
 
Ik krijg er honger van. Gefeliciteerd met je koetjes
 
Gefeliciteerd! Ook leuk om te lezen dat hij ook op de 1e keer meteen lekker kan zijn. Staat nog op de to do.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie Brisket, zonde van de saus ;) Gefeliciteerd met je KOEI
En welkom bij de grote 3  :D
 
Proficiat met de koe. Volgende keer zou ik serieus wat vroeger beginnen want vroeg of laat kom je het eens tegen dat die stall ongelofelijk lang duurt en je nog iets anders mag gaan voorzien om te eten. Beter te vroeg klaar dan te laat en de extra rust voor het vlees zorgt voor een nog beter resultaat.
 
Netjes gedaan. En idd mooie rookring. Zal goed gesmaakt hebben.
Gefeliciteerd met je koei.
 
Ewald zei:
Mooie Brisket, zonde van de saus ;) Gefeliciteerd met je KOEI
En welkom bij de grote 3  :D


Hoi Ewald.

Waarom vind jij het gebruik van SBR bbq saus in dit geval zonde :-/
En wat had jij als saus gebruikt?
Of ben je ook geen voorstander van saus op brisket?
 
Hans zei:
Ewald zei:
Mooie Brisket, zonde van de saus ;) Gefeliciteerd met je KOEI
En welkom bij de grote 3  :D


Hoi Ewald.

Waarom vind jij het gebruik van SBR bbq saus in dit geval zonde :-/
En wat had jij als saus gebruikt?
Of ben je ook geen voorstander van saus op brisket?

Ik ben geen voorstander van saus op Brisket, en al helemaal geen SBR, vind (puur persoonlijk) dat zo'n beetje de smerigste saus die er is met die overheersende liquid smoke, camoufleert voor mij de vleessmaak en dat is zonde.
Een beetje Jus vind ik vele malen lekkerder. Enige uitzondering is een broodje Brisket met een klein beetje mayo en wat kappertjes.
 
Ewald zei:
Hans zei:
Ewald zei:
Mooie Brisket, zonde van de saus ;) Gefeliciteerd met je KOEI
En welkom bij de grote 3  :D


Hoi Ewald.

Waarom vind jij het gebruik van SBR bbq saus in dit geval zonde :-/
En wat had jij als saus gebruikt?
Of ben je ook geen voorstander van saus op brisket?

Ik ben geen voorstander van saus op Brisket, en al helemaal geen SBR, vind (puur persoonlijk) dat zo'n beetje de smerigste saus die er is met die overheersende liquid smoke, camoufleert voor mij de vleessmaak en dat is zonde.
Een beetje Jus vind ik vele malen lekkerder. Enige uitzondering is een broodje Brisket met een klein beetje mayo en wat kappertjes.

Grappig, ik wou eerst ook jus er bij doen, maar was het zelf vergeten. Mijn gasten nog ge-appt om het mee te nemen maar ook daar geen jus voorhanden. Daarom werd het SBR met vocht uit de aluminium folie. Vond het zelf best lekker. Het meest van de brisket werd overigens zonder saus gegeten, het fotootje is toevallig ??n met saus ;)
 
Ewald zei:
Hans zei:
Ewald zei:
Mooie Brisket, zonde van de saus ;) Gefeliciteerd met je KOEI
En welkom bij de grote 3  :D


Hoi Ewald.

Waarom vind jij het gebruik van SBR bbq saus in dit geval zonde :-/
En wat had jij als saus gebruikt?
Of ben je ook geen voorstander van saus op brisket?

Ik ben geen voorstander van saus op Brisket, en al helemaal geen SBR, vind (puur persoonlijk) dat zo'n beetje de smerigste saus die er is met die overheersende liquid smoke, camoufleert voor mij de vleessmaak en dat is zonde.
Een beetje Jus vind ik vele malen lekkerder. Enige uitzondering is een broodje Brisket met een klein beetje mayo en wat kappertjes.

Klinkt lekker. :)
Dank voor je uitleg.
Smaak is i.d.d. heel persoonlijk.
Wat vind jij een lekkere saus bij b.v. varkensvlees (p.p. , ribben e.d.) ?
 
Mooie run hoor, zeker voor de eerste keer... ik weet nog goed de mis?re van mijn eerste keer koei... man, man.

Die vleessappen uit de folie, dat is me de meest hemelse jus die je kan hebben... daar kan niets tegen op. Nou ja, niets anders dan bier in ieder geval!  :p
 
Proficiat met je stickertje. Ziet er goed uit. Mooi gedaan.
 
Ziet er heerlijk uit, het water loopt me in de mond!
 
Gefeliciteerd met je koetje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan