BasBQ
Beef en Steak

1e keer beefribs - injecteren of niet?

 
 

Jowi

Kooltjesharker
Berichten
169
Morgen hoop ik voor het eerst beefribs te bereiden. Ik heb ze besteld bij de slager, maar nog niet afgehaald. Ik ben bang dat het wat mager vlees is. Mijn idee is om het volgens het recept van noskos te bereiden (dus incl. inpakken). In geval van mager vlees, zou ik dan nog moeten injecteren?

Mijn schatting is dat ik 6 uur onder weg ben, is dit een goede schatting? Of beter meer tijd uittrekken en eventueel warmhouden?
 
De tijd is afhankelijk van de dikte van de ribben, de temperatuur van de grill en de gekozen kerntemperatuur.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
En als de ribben idd te mager zijn zou ik ze zeker injecteren en wat eerder inpakken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
2Bushy zei:
De tijd is afhankelijk van de dikte van de ribben, de temperatuur van de grill en de gekozen kerntemperatuur.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


+ 1 .
 
Ik begrijp dat de dikte van het vlees, gewenste temp, roostertemp ect bepalend is voor de duur. Maar als jullie naar je eigen runs kijken, wat is het minimale en het maximale? En is warm houden een optie?
 
Jowi zei:
Ik begrijp dat de dikte van het vlees, gewenste temp, roostertemp ect bepalend is voor de duur. Maar als jullie naar je eigen runs kijken, wat is het minimale en het maximale? En is warm houden een optie?
Mijn ervaring is dat het altijd te lang duurt... ;)
Ik denk dat je met 6 uur aan de korte kant zit, en warmhouden is zeker een optie. Maar zoals al eerder aangegeven, hangt de tijd af van grootte en temperatuur
 
Hou je ons op de hoogte?? Beefribs staan hier namelijk op het verlanglijstje, het liefst straks direct na onze vakantie.....
 
Goed... De plannen zijn gewijzigd.. Gisteren heb ik het vlees opgehaald. Ruim 8 kg rundvlees! Ben me naar geschrokken van de prijs...
Het was 1 stuk van 4 ribben. Thuis gekomen heb ik hem opgedeeld in 4 stukken, en 3 ingevroren.

Vanmorgen toch maar gebeld wat het nu precies was. Bleek het fijne rib te zijn! Ofwel ribeye/tomahawk vlees (volgens mij...). Goed dat ik het nagevraagd heb, nu niet doorgaren tot 93 graden, maar tot 44 indirect low, vervolgens nog ff high en fast afgrillen... Wordt vervolgd... 2 kg ribeye is waiting for me...

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

 
Dat wordt smullen!  ;)
Nog een voordeel, je weet nu dat je met 2 uur klaar bent....
Succes vandaag en eet smakelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan