BasBQ
Beef en Steak

1e Gerecht op de Outr medium 40 kamado

Jippe

Tondelzoeker
Berichten
3
Eindelijk na het inbranden een 1e gerecht. Een procureur van 1.1 kg. Kort van tevoren in de rub gezet en toen op 110 graden naar 75 kern, met een stuk rookhout. Toen het vlees gelakt en ingepakt en een paar uurtjes richting de 85 kern geprobeerd. Viel nog niet mee. Ook meer houtskool bijgedaan. Na het uitpakken verder gelakt met bbq saus. Hieronder het resultaat. Daarna wezen pullen wat vrij stroef ging. Ik denk dat ik langer had moeten doorgaren. Maar de smaak was top.

De heatdeflector is nu goed vies. Schoonbranden las ik. Vraag: is het mogelijk alles wat los en slow moet in een aluminium schaal te doen ivm met schoonhouden heatdeflector?
fe86d69daac723802d01c9e392d68fda.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nou dat ziet er goed uit hoor.

Volgend keer pas vanaf 90 graden gaan prikken met een thermometer of sateprikker, dan zul je merken dat hij veel malser is.

platesetters pak ik nooit in, die branden de volgende keer wel weer schoon.
Dat is wel persoonlijk hoor, er zijn er genoeg die ze inpakken met aluminiumfolie of er een serieuze lekbak boven zetten.
Die lekbak gebruik ik ook wel maar alleen bij langere sessies.
 
Laatst bewerkt:
Ik zet er een lekbak onder ookal zitten er rvs schalen onder. Het schoonmaak is een serieuze klus als het vocht is verdampt.
Verder moet ik meestal doorgaan tot 96 graden.
 
Ziet er uit als een heerlijk stukje vlees!

Ik gebruik een pizza pan als lekbak. Voor een minder dan een tientje heb je er al een.
 
vlees ziet er prima uit toch? ik zou m zelf ook verder doorgaren naar 90+.
Ik heb het geluk dat ik twee halve manen heb als heat deflector, die gaan gewoon om en om, even het ergste eraf borstelen en weer door...
 
Laatst bewerkt:
Zou niet weten waarom die deflector schoon moet blijven. Ik heb lekpannen, maar die vergeet ik meestal. Met plamuurmesje over de deflector zn klaar.
 
Laatst bewerkt:
Zou niet weten waarom die deflector school moet blijven. Ik heb lekpannen, maar die vergeet ik meestal. Met plamuurmesje over de deflector zn klaar.
Zodat de vetten en bakvocht van het vlees niet verbranden daarop.
Misschien zijn mijn smaakpapillen erg gevoelig
maar die verbrande lucht gaat als smaak in je gerecht zitten en dat is alles behalve lekker
 
Zodat de vetten en bakvocht van het vlees niet verbranden daarop.
Misschien zijn mijn smaakpapillen erg gevoelig
maar die verbrande lucht gaat als smaak in je gerecht zitten en dat is alles behalve lekker
eens!
 
Zodat de vetten en bakvocht van het vlees niet verbranden daarop.
Misschien zijn mijn smaakpapillen erg gevoelig
maar die verbrande lucht gaat als smaak in je gerecht zitten en dat is alles behalve lekker
Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu, als ik PP maak ligt er meestal wel een stuk van 5kg op en dan vergeet ik de pan niet :ROFLMAO: Daar komt zoveel uit gelopen dat het zelfs in het houtskool terecht komt. En in de lekbak verbrandt dat vet ook, en daarom een laagje zand erin.

Maar bij steak bv is dat meestal niet zoveel en nog niet in de smaak terug gevonden.

Ik wilde vooral aanhalen dat het kraaknet houden van de deflector geen must is. :giggle:
 
Terug
Bovenaan Onderaan