BasBQ
Beef en Steak

1e Brisket

 
 

Disco

Sprokkelaar
Berichten
25
Ik heb de smaak te pakken. Gisteren de procureurs vandaag een Brisket.

Een point van 2 kg


getrimd en in de peper en zout gezet.



Vanochtend om 0900 op de BGE gelegd


Roken met Hickory


Kerntemperatuur is nu 65 graden.

Bij 71 gr ga ik hem inpakken in folie.
Zal ik hem inpakken, meningen?
 
Qua inpakken is het een kwestie van smaak denk ik. Als je niet inpakt heb je meer rook erop. Duurt het misschien ook langer totdat hij klaar is.

Waar heb je dit stuk gehaald?
 
Omstreeks 1445 ingepakt in bakpapier.
Zo zag hij er uit.


Nu weer op het ei.
.

Kerntemperatuur is nu 82 graden.
Ik heb nog niks gemerkt van een "plateau"??
De temperatuur na het inpakken was wel 67 gr en duurde weer even voordat het 71 gr was. Was dit dat moment?

De point heb ik besteld bij Beef & Steak.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Bij 91 graden uitpakken?
 
Wat is het voordeel van inpakken in bakpapier ipv het meer algemeen gebruikte aluminiumfolie?
 
Benieuwd naar het eindresultaat!! Beloofd iig veel goeds! :)




dennis zei:
Wat is het voordeel van inpakken in bakpapier ipv het meer algemeen gebruikte aluminiumfolie?

Zit een beetje tussen aluminium en niet inpakken in.
Zelf geef ik de voorkeur aan aluminium, blijft het toch iets malser en vind de 'bark' prima.
 
dennis zei:
Wat is het voordeel van inpakken in bakpapier ipv het meer algemeen gebruikte aluminiumfolie?

Het is voor mij de eerste maal brisket. Zoals voorgaande reactie zit het tussen folie en niet inpakken in.
ik wil voor de middenweg gaan.

Op dit moment kerntemperatuur op 90 gr. We wachten met smart om hem eraf te halen.
 
Goed bezig disco!
 
hij zou er toch ongeveer moeten zijn nu  :D...........ben benieuwd
 
Hij ligt te rusten. 1930 wordt hij aangesneden.
Jullie zien de resultaten na het eten  ;)
 
Spannend.
 
dennis zei:
Wat is het voordeel van inpakken in bakpapier ipv het meer algemeen gebruikte aluminiumfolie?
In Amerika pakken ze heel veel in met bakpapier, maar de reden waarom ken ik niet.
Ben benieuwd naar het resultaat
 
Misschien wel leuk om de laatste twee graden te spenderen door naar de Brisket cooking test van Aaron Franlink te kijken. Hij bereidt het op de drie manieren en komt met een "verassende" conclusie. 
 
Jappert zei:
Misschien wel leuk om de laatste twee graden te spenderen door naar de Brisket cooking test van Aaron Franlink te kijken. Hij bereidt het op de drie manieren en komt met een "verassende" conclusie.

Ik had deze gezien. Hierdoor kwam ik op het bakpapier idee. Wel leuke filmpjes om te kijken op KLRU.
 
Hij was heerlijk. Had er waarschijnlijk iets langer op gemogen omdat het toch enig trekkracht koste om een plakje van elkaar af te trekken.
Desalniettemin was het heerlijk!
Er is nog 1 plakje over voor het ontbijt  :)

Na het rusten


Lekker smullen



Bedankt voor het kijken
 
Badge verdient hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan