BasBQ
Beef en Steak

1e BCC (Beer Can Chicken)

 

Earltjuh

Tondelzoeker
Berichten
9
Welk gerecht kies je wanneer je voor de allereerste keer een splinternieuwe Basterd gaat opstoken? Precies een BBC natuurlijk :) Althans ik vond het wel een interessante combi om het e.e.a. uit te kunnen proberen. Zie hieronder de fotos en het resultaat; was geslaagd maar heb wel een aantal verbeterpuntjes voor de volgende keer.

03A042DB-567C-4419-939F-3ACAF2A3DEEA.jpeg


6B47187B-C131-450C-BDDB-745B58DBBABD.jpeg


33714462-7DB0-402D-8A7B-AAD5A0EF54A9.jpeg


E5D9A98A-F7C6-43F4-BAD3-74F4D3BED55B.jpeg


C8922E66-DA35-4DC9-8939-4C6C58A638DA.jpeg
 
Mooi resultaat en welkom bij de Tokkies.

Wat zou je de volgende keer anders doen?
 
Lekker hoor!

Gefeliciteerd.
 
Lekkere chick. Lijkt me niks mis mee.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Mooi resultaat en welkom bij de Tokkies.

Wat zou je de volgende keer anders doen?

Verbeterpunten zitten hem vooral in de timing voor de volgende keer. Kunst om verschillende gerechten min of meer gelijktijdig gereed te hebben; nu kunnen ondervangen door de kip even te laten “rusten” zodat ik de salade en Belgische friet kon opdienen.

Daarnaast had ik het nut van een strooibus onderschat. Kruiden uit een zakje kiepen lukt wel maar sommige plekken waren iets te rijk bestrooid (NOSKOS the chicken Mediterrane mix).

Tot slot had ik een recept gevonden dat vertelde dat de kern temperatuur van de kip op 74 graden moest liggen, het vlees schoot echter binnen een kwartier richting 87 en uiteindelijk richting 94 graden. Heb er toch voor gekozen om het volle uur te blijven garen. De kamado bleef wel redelijk steady op de 180 graden…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Niets mis met een lekkere gebruinde chicky. Staat trots op de sitter.
Proficiat met je Tokkie Award.

Timing is en blijft vaak lastig. Blijven oefenen. Niet alles lukt (hellas ....-zucht)..

Wat die strooier betreft. Geen slecht plan.
Wat ook werkt is je benodigde rub klaar maken in een bakje en alles met een lepel verdelen in inwrijven. De rest blijft dan lekker schoon.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan