BasBQ
Beef en Steak

16 spareribs op de BBQ

 

Bar-B-Que-Business

Kooltjesharker
Berichten
138
Goedemiddag mensen,

Wij gaan binnenkort een winterBBQ houden en we willen 16 spareribs klaar gaan maken . Aangezien deze indirect worden gegrild wordt de plek op de grill bijna gehalveerd.

We beschikken over 2 BBQ's . Nu de vraag hoe kunnen we dit het beste aanpakken aangezien ze 4 tot 6 uur op de BBQ moeten en we toch rond de zelfde tijd willen eten.

Eerst een gedeelte voorgrillen en dan daarna afgrillen ?

Horen het graag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Pannedeksel houders van de Ikea! 5 euro per stuk geloof ik en je kan er zo 6 ribs op kwijt. Zeker als je er 2 naast elkaar zet.

Hoe groot zijn je Q's?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Pannedeksel houders van de Ikea! 5 euro per stuk geloof ik en je kan er zo 6 ribs op kwijt. Zeker als je er 2 naast elkaar zet.

Hoe groot zijn je Q's?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dat en ik zou de eerste twee stappen  van 3/2/1 een dag ervoor doen. Dan kan je de ribs zelf op de dag aflakken en op de bbq bereiden. Dat hoeft maar max een uurttje dus bespaard je een hoop stress. Met Ikea rekje kan je ongeveer 7/8 ribs op een weber 57 kwijt.

 
Wat noem je spare ribs?

98dd20a5b9b1deabd1a50a7de22721c1.jpg


In IKEA rack passen er trouwens 6.
2d6077389fe005822d44603e4bd7c2fb.jpg


Vanaf mijn trouwe Note-3.

 
MarcovdK zei:
Pannedeksel houders van de Ikea! 5 euro per stuk geloof ik en je kan er zo 6 ribs op kwijt. Zeker als je er 2 naast elkaar zet.

Hoe groot zijn je Q's?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

De Q's zijn 57 en 47 cm


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
henri.wolbrink zei:
Wat noem je spare ribs?

98dd20a5b9b1deabd1a50a7de22721c1.jpg


In IKEA rack passen er trouwens 6.
2d6077389fe005822d44603e4bd7c2fb.jpg


Vanaf mijn trouwe Note-3.

Spareribs worden waarschijnlijk de gewone varkens ribs van normale grote


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Met een beetje creativiteit raak je wel meer dan 6 kwijt in een Weber 57  B-)

63x1lh.jpg
 
Zou bijna 2e rack kopen. Was het niet dat ik voor een smoker spaar.

Vanaf mijn trouwe Note-3.
 
Gert-Jan zei:
Met een beetje creativiteit raak je wel meer dan 6 kwijt in een Weber 57  B-)

63x1lh.jpg

Dat is idd creatief tassen! Goeie tip . Maar ik zie dat dat rekje van de Ikea wel echt een must is . Ik zelf heb er 1 van weber maar die neemt veel meer ruimte in beslag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De Ikea rekjes zijn ideaal, alleen even de witte dopjes aan de onderkant verwijderen, die zijn van plastic
 
Ik vraag mij al een tijdje af hoe je dit af lakt zonder dat alles eraf druipt.
 
Met een niet te dunne saus gaat dat prima hoor, je hoeft er natuurlijk ook geen dikke laag saus op te leggen (tenzij je wat te verbergen hebt natuurlijk :p )

Maar eerlijk gezegd lak ik de ribs vaak genoeg niet eens af, omdat ik niet altijd zin heb in ribs met saus en mijn mee-eters passen zich maar aan  B-)
 
RV zei:
Ik vraag mij al een tijdje af hoe je dit af lakt zonder dat alles eraf druipt.

Ik pak er meestal een rek af doe het deksel terug; lak dan de ribs af en terug op de Q.
Ik laat tijdens deze sessies het deksel zo kort mogelijk open.
 
Ff vraagje tussendoor. Moeten de spareribs voorgekookt zijn als ze de BBQ op gaan , nee toch ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Als je pek en veren wil, moet je ze voorkoken, liefst in water


Serieuze antwoord:
Doe maar niet. Kijk eens op 3-2-1 methode, dan komt het wel goed. Is een eenvoudige start, en door het aanpassen dan tijden kun je je eigen gewenste garing bepalen.
 
Goed dat je bij dit genootschap bent gekomen. Er valt nog genoeg te leren  ;) ;)
 
Als je het voor jezelf op D-day wat makkelijker wilt maken kun je wel de eerste 2 stappen uit het 3-2-1 plan, die toch al 5 uur in beslag nemen, een dag vooraf uitvoeren. Dan ben je op D-day nog maar een uurtje bezig ipv 6 uur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan