BasBQ
Beef en Steak

10 spareribs op een 57 in combinatie met een diffuser plate

 

Scoozy

Kooltjesharker
Berichten
205
Hey Q'ers

Dit weekend heb ik een aantal vrienden die komen ribbetjes eten dus ik heb een 10 spare ribs te maken, nu ben ik aan het uitzoeken of ik dit op 1 Q kan krijgen ic met de diffuser plate. Ik heb tot hiertoe steeds de snake gebruikt omdat ik nooit meer als 4 stuks moest klaarmaken maar hiermee kun je niet het gehele rooster gebruiken en met de diffuser wel natuurlijk, iemand tips of ervaring hiermee ? Ik zou 2 dekselhouders van ikea gebruiken als ik ze geplaatst krijg op de oppervlakte natuurlijk :)


Greetz Scoozy
 
ik heb dit eens gedaan voor m'n voetbal elftal. zonder diffuser plate, maar met een klein schotje van aluminium folie. dus de kolen aan 1 kant, de ribben aan de andere kant van het rooster. het was even passen en meten maar het lukte uiteindelijk wel. dus ik denk dat je met diffuser plate het makkelijk moet kunnen redden..
 
10 is wel veel. Moest het niet erop gaan, is het dan geen optie dat je zoveel mogelijk L&S doet en de rest H&F. Dan is er ook wat variatie in smaak.
 
10 is wel veel. Moest het niet erop gaan, is het dan geen optie dat je zoveel mogelijk L&S doet en de rest H&F. Dan is er ook wat variatie in smaak.
Het zou de eerste 2u zijn en het laatste uurtje opdrogen de 2u inpakken gaan in 2 ikea schotels in de oven overdekt met appelsap & bruine suiker en folie eroverheen.
 
Met de minion methode heb ik al vaker ribs gedaan, het is iets meer werk qua temperatuurbeheersing dan een snake, maar is prima te doen. De diffuser plate wordt erg heet dus zorg voor een extra hitteschild of propjes alufolie waar je je waterbak(ken) op zet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan