BasBQ
Beef en Steak

1.5KG Picanha

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
Vandaag een lekker stuk picanha gemaakt. Voor het eerst op een weber zonder temperatuur meter. Ik dacht; komt helemaal goed met mn meater. Maar blijkbaar blokkeert het staal het bluetooth signaal. Dus dit was gevoel haha.

Uiteindelijk een goed resultaat denk ik. Had misschien iets gaarder gemogen.

Met zelfgemaakte chimmichurri saus.

F144E6FF-C717-4FB4-8ACE-4FA31B45E3B2.jpeg


CB3F9CD2-764C-4768-88AA-CDFAFA49133A.jpeg


8229CDF2-BE1F-4594-8260-9962FA3B785A.jpeg
 
Lekker hoor, gaarheid is toch een persoonlijke voorkeur. Liever te rauw dan te gaat met rood vlees

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Das een mooi stukkie vlees. 😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Thanks :). Iemand anders ook de ervaring dat meater of welke bluetooth meter dan ook het signaal blokkeert bij een originele stalen Weber?
 
Thanks :). Iemand anders ook de ervaring dat meater of welke bluetooth meter dan ook het signaal blokkeert bij een originele stalen Weber?
Ik heb een Meater+ en dat werkt bij mij wanneer het opberg dingetje/bluetooth repeater vlak naast de weber ligt, dan heb ik in de woonkamer ontvangst. (6 tot 8 meter of zo)
Voor ik de + uitbreiding had haalde ik max 2 meter of zo met de weber. Op de kamado ook tot binnen.
 
Thanks :). Iemand anders ook de ervaring dat meater of welke bluetooth meter dan ook het signaal blokkeert bij een originele stalen Weber?
Jazeker, hier ook dezelfde ervaring. Ik wist dit wel van tevoren omdat dit op internet goed te vinden is. De wga is nog erger qua bereik. Ik maak dan vaak gebruik van een oudere telefoon die dan de temperatuur maar de cloud zend en met een ander device bekijk ik in de app op browser het verloop als het een lange sessie is.

Met een kamado heb je de stalen beperking niet van het signaal

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Laten we het eens lekker bekijken.
De picanha ziet er goed uit. De cuisson is een persoonlijke voorkeur.
Met een beetje gevoel voor tijd en dome temperatuur icm ervaring kom je ook eind eind op weg.

Het probleem met de meater is bekend.
De britse wetenschapper Faraday heeft daar rond 1840 al problemen mee gehad. 😎
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Haha ja uiteindelijk is het goed gekomen. Ik ben wel zeer benieuwd naar Picanha aan spit. Aangezien ik die nog niet heb; ga ik ze eens in steaks snijden.
 
Ik moet ook nog eens aan dit bonkje beginnen.
Ligt nu in de vriezer

20230520_094204.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks :). Iemand anders ook de ervaring dat meater of welke bluetooth meter dan ook het signaal blokkeert bij een originele stalen Weber?
Ik heb de meater+, moet het laadstation vrijwel tegen de ketel aan leggen om signaal te hebben. Ik gebruik vervolgens een oude telefoon als versterker ernaast zodat ik overal verder bereik heb. Voor de prijs vind ik de sterkte van het signaal wel tegenvallen. Binnenkort ga ik het testen met mijn Weber Summit Kamado, dubbelwandig staal.... ik ben heel benieuwd. anders heb ik weer een goed excuus om op zoek te gaan naar nieuwe speeltjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan