Beef en Steak

Weber To Go, kleine upgrade

myrok24

Tondelzoeker
Berichten
8
Hi David hier nieuw op het forum. Heb al jaren een Weber To Go liggen, maar na het overlijden van een oldschool Weber bbq, ga ik weer meer op deze kleine rakker focussen :)

Ik zag ergens dat mensen het rooster doormidden zagen/slijpen, daar zit ik ook aan te denken om beter indirect te kunnen bbq en en kolen bij te vullen.
Dat icm met een betere scheiding voor de kolen. NU zag ik 1. zo'n kolenschot op marktplaats, maar misschien is een rvs bakje met gaten ook al voldoende? wat raden jullie aan. Vooral voor nu even simpen en niet te duur ;)


Dank!
 
Was dezelfde intro als je voorstellen vandaar de fuck up van mijn kant;) (is verwijderd)
Op MP is er iemand SW genaamd die allerlei upgrades voor de WGA verkoopt.
Ik heb er oa. mijn RVS in 2 delen rooster vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gastronorm-bak gebruikt om als kolenmand te dienen. Hier heb ik de onderkant uitgeslepen, en dat past eigenlijk heel mooi. Uiteraard n.a.v. inspiratie hier op het forum van de man met de gouden handjes @Rdj


IMG_2097.jpg
 
Ik heb een gastronorm-bak gebruikt om als kolenmand te dienen. Hier heb ik de onderkant uitgeslepen, en dat past eigenlijk heel mooi. Uiteraard n.a.v. inspiratie hier op het forum van de man met de gouden handjes @Rdj


Bekijk bijlage 86671
Dat is een hele mooie aanpassing.
1 nadeel je kunt niet even afgrillen omdat er geen rooster boven de kolen ligt.
Maar als je alleen indirect wilt een mooie aanpassing, veel brandstof die op zijn plaats blijft. Ik heb er een rvs divider schotje voor dat onder het grilrooster op het kolenrooster staat.
 
nice, ja dacht eigenijk wel aan een héél rooster (in twee stukken). bak eronder als gelijk afscheiding is wel slim ja!
Misschien gaten boren in bak ipv helemaal bodem eruit, kan ook nog?
 
nice, ja dacht eigenijk wel aan een héél rooster (in twee stukken). bak eronder als gelijk afscheiding is wel slim ja!
Misschien gaten boren in bak ipv helemaal bodem eruit, kan ook nog?

Boven de bak kan het rooster alsnog geplaatst worden toch? Welk formaat is hier gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb er oa. mijn RVS in 2 delen rooster vandaan.
Vraag waarvan ik gok dat jij het antwoord weet; de wga welke ik gisteren nieuw uit de doos trok heeft een tweedelig rooster, is dit een feature welke later is toegevoegd?

Ik heb een gastronorm-bak gebruikt om als kolenmand te dienen. Hier heb ik de onderkant uitgeslepen, en dat past eigenlijk heel mooi. Uiteraard n.a.v. inspiratie hier op het forum van de man met de gouden handjes @Rdj


Bekijk bijlage 86671
Goed om te weten dat een 1/4e bak mooi past, ik heb letterlijk honderden van die dingen 😁.
 
Ben ook benieuwd, stel ik zaag rooster door , wat is handig. Letterlijk midden of op 2/3.. Wat dat betreft is een schot misschien handiger. die kan je aanpassen aan de zaagsnede. ipv bak kopen en daar op zagen.
 
Dat is een hele mooie aanpassing.
1 nadeel je kunt niet even afgrillen omdat er geen rooster boven de kolen ligt.
Maar als je alleen indirect wilt een mooie aanpassing, veel brandstof die op zijn plaats blijft. Ik heb er een rvs divider schotje voor dat onder het grilrooster op het kolenrooster staat.
De andere helft van mijn in 2en gezaagde roostertje past nog heel mooi op de bak, dus dat kan wel. Hij zat er bij deze foto even niet op, maar zoals jij het zegt wordt hij hier ook vaak gebruikt. Indirect garen, en daarna nog even grillen boven het bakje met een rooster erop.

Boven de bak kan het rooster alsnog geplaatst worden toch? Welk formaat is hier gebruikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een 1/4, die je een klein beetje moet bijslijpen op de hoekjes. Ik heb de onderzijde er ook afgeslepen.

Goed om te weten dat een 1/4e bak mooi past, ik heb letterlijk honderden van die dingen 😁.
Haha, ik had bij jou niet anders verwacht @A3N 🙃
 
Vraag waarvan ik gok dat jij het antwoord weet; de wga welke ik gisteren nieuw uit de doos trok heeft een tweedelig rooster, is dit een feature welke later is toegevoegd?
Zover ik kan nagaan is die begin 2025 ge-introduceerd en de Amerikaanse modellen hebben er ook nog een kolenrekje (Char rail) erbij die je op het kolenrooster kunt klikken om de kolen tegen te houden, net als bij de oude 57 modellen voordat de kolenmandjes werden ge-introduceerd.
Echt jammer dat de zijhandvatten niet zijn teruggekomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Maar dus en dus.. stel ik schaf zo'n tussenschot aan via bijv. Berry op Markpl. Wat is jullie advies qua doorslijpen rooster? Bij @Timmeeh lijkt het ca. 1/3 kolen en 2/3 indirect ? Standaard zou het natuurlijk op de helft zijn met een dubbel rooster, maar lijkt mij wel erg ruimte over dan voor indirect.. mmm
Scherm­afbeelding 2026-06-26 om 16.54.36.png
 
Maar dus en dus.. stel ik schaf zo'n tussenschot aan via bijv. Berry op Markpl. Wat is jullie advies qua doorslijpen rooster? Bij @Timmeeh lijkt het ca. 1/3 kolen en 2/3 indirect ? Standaard zou het natuurlijk op de helft zijn met een dubbel rooster, maar lijkt mij wel erg ruimte over dan voor indirect.. mmmBekijk bijlage 86689

Ik heb hem doorgeslepen precies op de maat dat het grotere deel wanneer je hem een kwartslag draait nog onderin past. Dat neemt mooi makkelijk mee, en geeft ruimte voor meer spulletjes om mee te nemen.
 
Scherm­afbeelding 2026-06-26 om 20.49.06.png
Voordeel van zon mandje is misschien wel dat er ook warmte gaten aan de zijkant zitten, bij een schot niet. Mmm.. Nouja dank voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan