BasBQ
Beef en Steak

Welke kamado

royvanbergen89 zei:
8fed2450bcb8e1f333818e5c6647306e.jpg
Hoi Roy, gefeliciteerd met je nieuwe Monolith Classic!
Je hebt in mijn ogen een uitstekende keuze gemaakt kerel, de flexibiliteit van de Monolith kamado's is super en de kwaliteit is top.
Je bent ook op een prima adres gaan shoppen, van de eigenaar Carel (BBQ Shop Brabant in Son, N.Br.) krijg je professionele uitleg en de keuze is reuze.
https://www.bbqshopbrabant.nl/
Ik ben zelf een grote en verwende Monolith fan en heb de hele serie (Junior-Classic-LeChef) hier frequent in gebruik.
Veel plezier ermee!
 
RedFox zei:
royvanbergen89 zei:
Hoi Roy, gefeliciteerd met je nieuwe Monolith Classic!
Je hebt in mijn ogen een uitstekende keuze gemaakt kerel, de flexibiliteit van de Monolith kamado's is super en de kwaliteit is top.
Je bent ook op een prima adres gaan shoppen, van de eigenaar Carel (BBQ Shop Brabant in Son, N.Br.) krijg je professionele uitleg en de keuze is reuze.
https://www.bbqshopbrabant.nl/
Ik ben zelf een grote en verwende Monolith fan en heb de hele serie (Junior-Classic-LeChef) hier frequent in gebruik.
Veel plezier ermee!

Dankjewel! Ja ik vond hem ook erg kundig! En als hij iets niet wistomdat die dat zelf nog niet gedaan heeft dan zegt die dat ook eerlijk. Hij weet ook erg wat de klanten Allemaal met hun kamado doet en krijg ook echt alle tijd en uitleg bij de aanschaf van de kamado ook als je aangeeft alleen informeel langs te komen. Donderdag krijg ik een volledige cirsus hoe een kamado te gebruiken en onderhouden. Zit bij de service echt netjes! Merkt goed dat hij het besef heeft dat je niet zomaar een kamado komt halen maar dat het echt een weg is en een grote leerschool.

Donderdag als ik thuis kom van de cursus ga ik m gelijk uitproberen! Denk omdat advies is 1e 2keer max 150graden stoken lekker spare ribs ga maken of buispek en dan burn ends van maken dat wil ik al zo lang! En dan moet ik van de kids pizza maken want ja papa heeft een nieuwe bbq dus moeten we pizzas op maken vinden ze altijd super om
Te helpen!

Ik vond de monolith erg goed in elkaar steken en goed doordacht! En zoals gezegt kwaliteit zeggen ze ook erg goed evenals de service.

Morgen beginnen met het grote boek lezen en dan uitproberen. Vreemd vroeger vond ik leren zo verschrikkelijk! Heb dat gevoel totaal niet nu.. WAt raar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het advies was om de 1e 2keer niet hoger dan 150 graden te stoken.. hielang moet die dan op die temp blijven die 2keer?

Ik bedenk me eigen dat ik jullie nog niet bedankt heb voor alle hulp en advies!  Schandalig. Bij deze, Bedankt! Morgen gaat het 1e stuk erop en uiteraard post ik dat hier op het forum

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je ei, dat gaat je veel tijd kosten  :D

 
royvanbergen89 zei:
Het advies was om de 1e 2keer niet hoger dan 150 graden te stoken.. hielang moet die dan op die temp blijven die 2keer?

Daar zijn geen vaste tijden voor... het gaat erom dat je rustig opstart.

Veel plezier ermee!
 
Tom# zei:
Mijn twijfels ging ook tussen de monolith en kj2.
Uiteindelijk gegaan voor de kj2 omdat men zegt dat bij een BBQ met vilt deze elk jaar vervangen dient te worden. Toch ook zo rond de ?50.


Men zegt maar wat, want dat is niet waar.

Het vilt vanuit de fabriek (af fabriek) is vaak inderdaad niet van geweldige kwaliteit, het originele vilt van mijn Primo Oval XL heb ik na 2 jaar moeten vervangen voor Nomex.
Het Nomex vilt zit er nu ruim 5 jaar op. (waarschijnlijk volgend jaar vervangen).
Ligt er natuurlijk ook aan hoe heet je stookt, ik maak geen pizza op de Primo (350 graden voor langere tijd)
Maar elk jaar vervangen is wel erg overdreven.
 
Ewald zei:
Tom# zei:
Mijn twijfels ging ook tussen de monolith en kj2.
Uiteindelijk gegaan voor de kj2 omdat men zegt dat bij een BBQ met vilt deze elk jaar vervangen dient te worden. Toch ook zo rond de ?50.


Men zegt maar wat, want dat is niet waar.

Het vilt vanuit de fabriek (af fabriek) is vaak inderdaad niet van geweldige kwaliteit, het originele vilt van mijn Primo Oval XL heb ik na 2 jaar moeten vervangen voor Nomex.
Het Nomex vilt zit er nu ruim 5 jaar op. (waarschijnlijk volgend jaar vervangen).
Ligt er natuurlijk ook aan hoe heet je stookt, ik maak geen pizza op de Primo (350 graden voor langere tijd)
Maar elk jaar vervangen is wel erg overdreven.
Oke dat is wel goed om te horen!  Uiteindelijk waren er wel meer redenen voor de kj2 te gaan natuurlijk, lekker makkelijk openen fijne topvent en de garantie natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

 
Gisteren lekker entrecote oo de bbq gehad! Sorrie pics vergeten!! Vanavond is het de beurt aan de pizza! Die fotos Zal ik proberen. Iet ge vergeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo pizzas liggen erop! Wa een top bbq! Temp lekker goed pizzas goed gelukt! Heerlijk

4d4aee137fffcaaee2246388cc5728af.jpg
7c64ec0fde0b45b316e83738aa66062b.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan