BasBQ
Beef en Steak

Welke kamado

royvanbergen89 zei:
Nu nog een ander vraag. Iemand hier al ooit lasagne gemaakt op de bbq? Reden dat ik dit vraag wil het graag eens proberen voor op de camping in de wga (de kamado joe jr had ik nog mee kunnen nemen op de camping maar de andere grote worden te grootnin de auto/caravan.

Wanneer je iets in de oven kan maken, kan het ook indirect op de bbq. (Ter illustratie: appeltaart van de bbq gaat top!) Lasagne lijkt me geen enkel probleem, als je de temperatuur maar netjes regelt en desnoods een keer halverwege omdraait (met de andere kant richting kooltjes).
De WGA is inderdaad ideaal om mee te nemen op vakantie. Ik moet er niet aan denken om met het gewicht van een kamado steeds te slepen, of me zorgen te moeten maken over de breekbaarheid van het keramiek.
Dat naast de 'niet zo ideale ronde pasvorm' wanneer je de auto inpakt :D
Qua bbq voor onderweg wint een WGA met kop en schouders ;) (ondanks dat ik zo'n BGE minimaxi wel enorm gaaf vindt)
 
SilverFox zei:
royvanbergen89 zei:
Nu nog een ander vraag. Iemand hier al ooit lasagne gemaakt op de bbq? Reden dat ik dit vraag wil het graag eens proberen voor op de camping in de wga (de kamado joe jr had ik nog mee kunnen nemen op de camping maar de andere grote worden te grootnin de auto/caravan.

Wanneer je iets in de oven kan maken, kan het ook indirect op de bbq. (Ter illustratie: appeltaart van de bbq gaat top!) Lasagne lijkt me geen enkel probleem, als je de temperatuur maar netjes regelt en desnoods een keer halverwege omdraait (met de andere kant richting kooltjes).
De WGA is inderdaad ideaal om mee te nemen op vakantie. Ik moet er niet aan denken om met het gewicht van een kamado steeds te slepen, of me zorgen te moeten maken over de breekbaarheid van het keramiek.
Dat naast de 'niet zo ideale ronde pasvorm' wanneer je de auto inpakt :D
Qua bbq voor onderweg wint een WGA met kop en schouders ;) (ondanks dat ik zo'n BGE minimaxi wel enorm gaaf vindt)

Omdraaien is inderdaad wel slim! Ja die BGE minimaxi ziet er gaaf uit maar erg klein.

Over het formaat ben ik nu wel uit van de kamado. Het word niet de Joe junior medium is 42 cm ook te klein? Reden is dat de basterd medium nu overal in de aanbieding gaat richting ?850 kompleet.. of toxh door sparen voor large..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou voor een large gaan.
Maar met een medium zul je vaak genoeg ook voldoende ruimte hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Wat kan je kwijt op de medium aan kg of formaat vlees? Tegen over de large?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zou ze in de winkel gaan vergelijken en dan je eigen conclusie trekken. Daar heb je meer aan dan dat wij hier iets gaan roepen.

 
Dat is het hem juist! Mij lijkt medium groot zat! Vond ik in de winkel al Maar hoe groot vlees kan daar op?
Buikspek of hoeveel spare ribs?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb vorige maand dezelfde knoop moeten doorhakken. Ik was al in het bezit van een Weber 57 dus ik dacht dat een Big Green Egg Small of KJ Junior groot genoeg was. Uiteindelijk toch overstag gegaan en de BGE Large aangeschaft. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Als ik hier zonder rib rack 2 racks op leg past het prima boven een drip pan die op de deflector staat. Met 3 racks zou je al snel dicht bij de rand komen en kan je zeker niet al het vet opvangen wat van het vlees druipt. Met een rib rack zal je dit probleem veel minder snel hebben omdat je de ruimte een stuk beter benut.

Als ik zou moeten kiezen tussen de Bastard Medium of de KG Junior zou ik sowieso voor de Bastard gaan. Als je echter nog iets langer geduld wil hebben zou ook ik je aanraden om door te sparen voor een Large variant. Hier ga je echt geen spijt van krijgen
 
Mijn grootste voorkeur heeft de kamado joe classic 2 maar vind die erg gortig worden met de prijs.. dan ga ik van rond de ?800 naar 1500.  Medium is rond de ?1000 nog net te doen. Onderstel erbij is leuk maar geen must( ben zelf timmerman en heb nog 2tal hardstenen aanrechtbladen liggen) kan zelf een mooie keuken maken.

Zon rib rack lijkt me eigenlijk wel wat ja. Neem je de ruimte maximaal in gebruik!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als ik dit zo lees wil je gewoon snel een kamado(snap ik ) en veeg je eigenlijk al onze argumenten voor de large van tafel (want je wil niet wachten ).

Waarom dan niet voor de bastard large gaan? Op de topfan na hoor ik hierover ook alleen maar goede reacties.
Je blijft binnen je budget (zeker met de standalone) en dat dingetje met die topfan kun je later oplossen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Hahah.. ja heb de kamado kiever gisteren dan vandaag. En nee jullie advied word er gewaardeerd en ten harte genomen! Het is ook zo dst ik begonne ben met de kamado joe jr, okee die is te klein. Dan ga je kijken en is de kamado joe classic erg gaaf en innovatief maar tevens ook flink aan de prijs. Dan ga je kijken wat er tussenin zin grill guru.. ik weet niet de andere kwaliteit ceramic en mindere garantie. Dan heb je de basterd en de medium modellen.
Uit eindelijk kom ik er wel! Wil de keuze ook wel overwogen nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
royvanbergen89 zei:
Hahah.. ja heb de kamado kiever gisteren dan vandaag. En nee jullie advied word er gewaardeerd en ten harte genomen! Het is ook zo dst ik begonne ben met de kamado joe jr, okee die is te klein. Dan ga je kijken en is de kamado joe classic erg gaaf en innovatief maar tevens ook flink aan de prijs. Dan ga je kijken wat er tussenin zin grill guru.. ik weet niet de andere kwaliteit ceramic en mindere garantie. Dan heb je de basterd en de medium modellen.
Uit eindelijk kom ik er wel! Wil de keuze ook wel overwogen nemen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Da's heel verstandig, moet er erg lang mee doen ;)
 
royvanbergen89 zei:
Dat is het hem juist! Mij lijkt medium groot zat! Vond ik in de winkel al Maar hoe groot vlees kan daar op?
Buikspek of hoeveel spare ribs?

Onderstaande foto's zijn van een Bastard Large

2-persoons zeebaars past precies
NUpv1dT.jpg


4 babyback ribs van totaal 2,5 kg
qQYWVLN.jpg


Succes met de keuze
 
Nondeju dat ziet er smakelijk uit!! En inderdaad de ruimte heb je wel nodig. Vis gaat er toch wel met enige regelmaat op de bbq. 
Ik vang zelf met enige regelmaat forel. Wil alleen nog even kijken hoe ik die kan roken op de bbq.. ik zag net de weber summit ook mooi dingetje! Nie zo nooi als een kamado maar erg veelzijdig en groot! De prijs daarin tegen ook.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
royvanbergen89 zei:
Nondeju dat ziet er smakelijk uit!! En inderdaad de ruimte heb je wel nodig. Vis gaat er toch wel met enige regelmaat op de bbq. 
Ik vang zelf met enige regelmaat forel. Wil alleen nog even kijken hoe ik die kan roken op de bbq.. ik zag net de weber summit ook mooi dingetje! Nie zo nooi als een kamado maar erg veelzijdig en groot! De prijs daarin tegen ook.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Gaat heel goed hoor, ook op een kleinere.



Heel erg smakelijk, en zoooooooooo groot vang je ze toch meestal niet. :D
 
Hoe rook je op de weber? Indirect, lage temp en rookhout?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
royvanbergen89 zei:
Hoe rook je op de weber? Indirect, lage temp en rookhout?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

I.D.D.
? 90 gr.C en een flinke hand rookhout.
Op YouTube staat een leuk filmpje van Highnoon BBQ
 
Ik ga kijken highnoon

Heb voor vandaag beenham op de plannin staan.
Dit weekend samen met de kids pizza maken.
Volgende week picanha aan stuk of zal ik high en fast een goeie steak doen dilemma dilemma


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
royvanbergen89 zei:
Ik ga kijken highnoon

Heb voor vandaag beenham op de plannin staan.


Dit weekend samen met de kids pizza maken.
Volgende week picanha aan stuk of zal ik high en fast een goeie steak doen dilemma dilemma



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatal


Picanha doe ik meestal eerst L&S tot 48gr. en dan afgrillen tot 53a54 gr.C
Niet hoger want dan is ie nog mooi rose.
Eet smakelijk. ;)
 
Ik kan en wil niet in jouw portemonnee kijken, maar voor die ? 100,- verschil tussen een Bastard medium en large zou ik voor de grotere gaan. Maar kijk ook eens goed waar je hem kwijt wilt, vooral als je hem wilt inbouwen. Let dan ook op de maten als je het deksel geopend hebt, want dat vraagt extra ruimte :-B

En hoe groot hij ook is, er zal altijd een gelegenheid zijn dat hij te klein is.
 
Ruimte genoeg in de tuin. En ja formaat word toch wel een large


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan