BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Tafel voor mijn Weber 57..

Hij is bijna klaar.
Nog een tegel te plaatsen onder waar de Weber komt te hangen.
Deze is nog in de maak.

EA829Ol.jpg


Nu nog een manier verzinnen op de Weber in het gat te hangen.
Misschien dat er iemand ideen heeft.

ZUpK9Ml.jpg


4c2XypV.jpg


M6wgH0l.jpg


 
Voor de ophanging zou ik toch gaten boren inde ring zeg maar, waar je een plug met een haakje in kan draaien. voorkeur had geweest dat je de haakjes of sparingen al had ingestort.
nu heb je iets meer kans dat het beton gaat scheuren.



wat ook nog kan is de opening aan de onderkant van je blad versmallen zodat de q er op ligt. nadeel is dan wel dat hij dieper in je blad ligt.



of een met strips die je aan de onderkant vast maakt.



nadeel zonder haakjes in dat de bbq kan schuiven in het gat zeg maar.
met de haakjes zit hij ook vast in beweging. handig als je met een borstel over je rooster gaat, niet je hele bbq verschuift inde speling die hij heeft tussen het beton.
Haakjes dus beste optie.

leuk idee trouwens die tegel met bierdoppen. hopen dat ze niet te snel roesten. en anders kan je de tegel altijd nog opdraaien.
 
Stennis zei:
Voor de ophanging zou ik toch gaten boren inde ring zeg maar, waar je een plug met een haakje in kan draaien. voorkeur had geweest dat je de haakjes of sparingen al had ingestort.
nu heb je iets meer kans dat het beton gaat scheuren.



wat ook nog kan is de opening aan de onderkant van je blad versmallen zodat de q er op ligt. nadeel is dan wel dat hij dieper in je blad ligt.



of een met strips die je aan de onderkant vast maakt.



nadeel zonder haakjes in dat de bbq kan schuiven in het gat zeg maar.
met de haakjes zit hij ook vast in beweging. handig als je met een borstel over je rooster gaat, niet je hele bbq verschuift inde speling die hij heeft tussen het beton.
Haakjes dus beste optie.

leuk idee trouwens die tegel met bierdoppen. hopen dat ze niet te snel roesten. en anders kan je de tegel altijd nog opdraaien.


Ik heb inderdaad de onderkant vd tegel zo gestort net als het blad.
Bierdopjes was een bijkomstigheid. Paar keer inwassen en aflakken en dan komt dat wel goed hoop ik.

Ik ga na mijn vakantie eens een manier bedenken voor het ophangen vd weber.

Ik denk dat het inderdaad iets met die haakjes word zoals je al aangaf.

Bedankt voor de reactie!!
 
cool om te zien dat je er ook een gemaakt hebt, en dat je mijn reportage hebt kunnen gebruiken.

Ik heb ook zitten dubben met hoe op te hangen, en heb uiteindelijk twee kleine gaatjes (rond 4mm) geboord in de Weber bodem om hem in het hout (de balken onder het blad) vast te zetten.
Verder het ik van RVS een cirkel laten maken (laseren) waar de Weber op ligt zodat hij niet direct op het blad en eventueel op de coating ligt, typisch kan een coating voor beton (die vaak op kunststofbasis is) niet tegen hitte en zo voorkom je dat je coating gaat borrelen  :D (je beton wordt verder nog best warm als je BBQ een paar uurtjes aan is)

suc6 met het monteren
 
vogels zei:
cool om te zien dat je er ook een gemaakt hebt, en dat je mijn reportage hebt kunnen gebruiken.

Ik heb ook zitten dubben met hoe op te hangen, en heb uiteindelijk twee kleine gaatjes (rond 4mm) geboord in de Weber bodem om hem in het hout (de balken onder het blad) vast te zetten.
Verder het ik van RVS een cirkel laten maken (laseren) waar de Weber op ligt zodat hij niet direct op het blad en eventueel op de coating ligt, typisch kan een coating voor beton (die vaak op kunststofbasis is) niet tegen hitte en zo voorkom je dat je coating gaat borrelen  :D (je beton wordt verder nog best warm als je BBQ een paar uurtjes aan is)

suc6 met het monteren

Hey,

Ja kei bedankt voor je reportage. Heb er inderdaad veel aan gehad. Heel erg mooi geworden!!!

Zou je misschien eens een foto kunnen uploaden hoe je de ophanging uiteindelijk hebt gemaakt, want ik snap niet helemaal wat je bedoelt van die rvs die je hebt laten laseren.
Bij mij is het gat 61cm rond en wilde de weber er rondom 1,5cm vrij in het gat laten "zweven"


 
Hoe heb je verder de dekselophanging gemaakt?
Of heb je een scharnier gemaakt.

Het is namelijk niet handig om dadelijk de deksel telkens ergens neer te moeten leggen.

Als er iemand ideeen heeft hoor ik ze graag!!!
 
Zie hieronder een foto van de RVS ring, deze heb ik precies op maat op de Weber diameter laten maken, zodat de BBQ er al bijna inklemt.
zo ligt de BBQ al stabiel en heb ik alleen een schroef toegevoegd zodat de BBQ niet meer draait (om zijn as)

IMG_20160731_135408_20160731_140123_zps2wvvygkg.jpg


de coating is er bij mij trouwens ondertussen af, bleek niet goed gehecht te zijn, misschien dat ik het nog eens probeer, maar vind het zo ook wel goed  :p

om op een eerdere vraag terug te komen, ik heb hem buiten staan onder een standaard hoes (past gelukkig precies):

IMG_20160731_135540_20160731_140152_zpsuojrfa0m.jpg



KiwiVicky zei:
Hoe heb je verder de dekselophanging gemaakt?
Of heb je een scharnier gemaakt.

hier heb ik nog niks op verzonnen, ik heb met de tafel nu voldoende ruimte om de deksel op de tafel te leggen  :D
 
Hi vogels,

Zojuist even het hele draadje gelezen, maar wat een prachtige tafel heb je gemaakt.
Zorg voor erg veel inspiratie om zelf ook aan z'n project te beginnen!

Bedankt voor alle info.
 
Veen zei:
Hi vogels,

Zojuist even het hele draadje gelezen, maar wat een prachtige tafel heb je gemaakt.
Zorg voor erg veel inspiratie om zelf ook aan z'n project te beginnen!

Bedankt voor alle info.

Thanks, als je vragen hebt laat maar weten  :)
 
Hallo,


Vogels, is het mogelijk om de foto's nog een keer te uploaden.
Ik ben bezig met zo'n project maar kan zeker wat beeld materiaal gebruiken. Helaas zijn deze foto's niet meer zichtbaar.
Geldt ook voor Stennis.

Hopelijk willen jullie helpen! Thx iig.
 
Ik ga het proberen, heb gisteren geprobeerd mijn photobucket album te downloaden zodat ik hem elders weer kan uploaden maar dat werkt blijkbaar tijdelijk niet (kreeg ik terug van de photobucket helpdesk).
dus moet even zoeken of ik de foto's nog ergens anders heb staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan