BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Tafel voor mijn Weber 57..

ziet er kei gaaf uit. Heb je een tekening om dit te doen of handige tips?

laat maar...zie begin post :)
 
Dit is een schitterend voorbeeld van een zelfbouwtafel. Zelfbouw insinueert enige vorm van amateurisme (met alle charme van dien). Ik denk dat iedereen kan beamen dat hier sprake is van pure professionaliteit. Complimenten!!
 
wow wat een mooie tafel. Mijn weber is jaloers  ;)...
 
Knap hoor... Mooi gedaan... !!
 
Het is een beetje een topic kick, maar ik ben ook bezig met mijn buitenkeuken en vroeg me af waar je mal van hebt gemaakt om de bbq vorm uit te snijden, het lijkt op metaal als ik het zo zie, of is het wat anders?
 
Deze topic gaat bij mij in vakje "ook doen". Mooi verslag en geweldig resultaat. Mijn complimenten.
 
Paladin zei:
Het is een beetje een topic kick, maar ik ben ook bezig met mijn buitenkeuken en vroeg me af waar je mal van hebt gemaakt om de bbq vorm uit te snijden, het lijkt op metaal als ik het zo zie, of is het wat anders?

Heb inderdaad een metalen strip van 60mm hoog laten rond walsen. Had zo'n beetje elke denkbare bouwmarkt al bezocht voor iets van rond 58cm maar niks gevonden
 
vogels zei:
Paladin zei:
Het is een beetje een topic kick, maar ik ben ook bezig met mijn buitenkeuken en vroeg me af waar je mal van hebt gemaakt om de bbq vorm uit te snijden, het lijkt op metaal als ik het zo zie, of is het wat anders?

Heb inderdaad een metalen strip van 60mm hoog laten rond walsen. Had zo'n beetje elke denkbare bouwmarkt al bezocht voor iets van rond 58cm maar niks gevonden

Hem dat is ook niet iets wat je overal kan laten doen  :). Ik zit er aan te denken het met piepschuim te doen en deze dan met zil vertalen af te plakken en kitten.
 
Ziet er echt top uit. Heeft mij geinspireerd om ook zoiets te maken. Ben nu namelijk het blad aan het laten drogen. Ligt nu al 2 en een halve week rustig af te wachten voordat ik ga schuren.

Ben wel heel benieuwd naar hoe je de Weber GBS opgehangen hebt.
Ook of je in de toekomst nog een deksel scharnier maakt. Lijkt me namelijk niet heel makkelijk om steeds die deksel ergens neer te leggen.
oak2rMS


LNEYVcT


7K0omb3


In ieder geval super bedankt voor het maken van zo'n mooie duidelijke reportage. Heb er zeer veel aan gehad :)
 
Idem hier. Tekening heb ik bijna gekopieerd. Ik ga hem maken met balken van 85x85 ipv 80x80 en de panelen van 160x20 ipv 137x20. Dit omdat de plaatselijke houtboer dit
Zo had liggen.
Hout is al gekocht en het frame word waarschijnlijk zaterdag in mekaar gezet. Ik zal dit in een apart draadje zetten.
Alle credits gaan natuurlijk naar silverfox.
Mocht iemand een idee hebben voor de deksel dan hoor ik dat ook graag. Wil hem nu gewoon aan de zijkant ophangen. Heb z'n beugel er destijds bijgekocht.
 
Ziet er echt top uit. Heeft mij geinspireerd om ook zoiets te maken. Ben nu namelijk het blad aan het laten drogen. Ligt nu al 2 en een halve week rustig af te wachten voordat ik ga schuren.

Ben wel heel benieuwd naar hoe je de Weber GBS opgehangen hebt.
Ook of je in de toekomst nog een deksel scharnier maakt. Lijkt me namelijk niet heel makkelijk om steeds die deksel ergens neer te leggen.

KWp9Bt7.jpg

15irs5V.jpg


AEgVpsE.jpg


In ieder geval super bedankt voor het maken van zo'n mooie duidelijke reportage. Heb er zeer veel aan gehad :)
 
KiwiVicky zei:
Ziet er echt top uit. Heeft mij geinspireerd om ook zoiets te maken. Ben nu namelijk het blad aan het laten drogen. Ligt nu al 2 en een halve week rustig af te wachten voordat ik ga schuren.

Ziet er netjes uit, ligt je betonblad al 2 weken te drogen, ik dacht dat je juist na 4 of 5 dagen hem uit de bekisting moest halen en dan schuren, omdat het dan nog niet volledig doorgehard is en nog redelijk eenvoudig te scuren is. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
 
Ik heb geen idee.
Ik probeer ook maar wat.
Ik ga nu de bekisting eraf halen en kijken hoe de onderkant, wat natuurlijk bovenkant word, eruit ziet!
 
Update:
1e foto is zoals ik de bekisting eraf heb gehaald en blad omgedraaid.
fupRJb2.jpg


Hier foto het lichtjes opschuren met een muisje met korrel 240
Mooiste zou zijn als ik hem zou coaten tegen het vet dat ie er zo uit zou blijven zien.
Dus als er iemand tips heeft, hoor ik ze graag!!!
RtdM6Ll.jpg


Hier is ie schoongemaakt van stof en met natte doek afgedaan
7XoDk4R.jpg


Als iemand tips heeft voor type coating tegen het vet en dat ie op dezelfde kleur blijft als foto 2 hoor ik het graag!!!

 
Terug
Bovenaan Onderaan