BasBQ
Beef en Steak

Kamado bij Action.

Gisteren op goed geluk nog even naar de Action geweest (in mijn geval in Wageningen) en daar stonden er nog 5. De prijs was niet meer 88  maar 99 euro en ik heb er dus mooi eentje op de kop kunnen tikken. Het loont dus om gewoon toch nog even te gaan kijken...
 
Ik heb vandaag nog eentje kunnen scoren in Sint-Niklaas.  B-)
Er staat nog 1tje nu.
Eerst was ik in Temse geweest maar daar waren ze ook uitverkocht.

Mijn weber GBS 57 mag nu de deur uit,en dan doe ik het nu met deze en mijn BGE-M.  :blush:
 
Bekvam mod....kon het niet laten.....

Voor mijn Bastard Compact koop ik er ook nog 1.

6,5 cm boven de originele gaatjes 8mm gaatjes boren en het gat is zelf is 32cm. De 15ltr bouwemmer van de Hornbach is 32cm.

3 stenen onderzetters eronder en klaar.

Nu nog even beitsen in de kleur van mijn andere keukenblokken en weer verder met viesmaken...
a9079871aad1c13310e96b9d94b97a7a.jpg
a48529e20c11b70ffcb421e4b30722f7.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Vandaag een plate setter modus gaan halen voor mijn action Kamado, totale kost 5,15?.
Dit met een taart/gebak rooster en een schaaltje van 18cm.

Als ik voor deze prijs indirect kan garen is dit een goede aankoop denk ik. :cool:


 
Gister ook ?verrast? door mijn vrouw (had haar een paar keer wat hints gegeven)

f3682fd55bec7c9dbb389a0506e30a5e.jpg


Heb veel positieve ervaringen gezien en gelezen.. maar 1 ding baart me zorgen en dat is dat ik ook al 2 reviews langs heb zien komen waarin de temperatuur bij een low-and-slow sessie moeilijk omhoog te krijgen is als hij te ver zakt...

Iemand hier tips/trucs voor of ervaring mee?
mijn vermoeden is te kleine houtskool icm asvorming waardoor hij stikt(?)

En zouden jullie het aandurven om de firebox aan weerszijden een klein stukje in te slijpen zodat het Xenos pannetje onder de rand komt te liggen en het rooster dan stabiel ligt?


Ik blijf dit draadje even volgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ga voor deze oplossing uiteindelijk

https://youtu.be/_hNYK9W7qt8

Daarnaast heb ik nog een modificatie op de boven-luchttoevoer gedaan:

27c1d266e87769aaf6ac62c424ad9a5b.jpg


Had nog hittebestendige afdichttape liggen
Als je het luchtrooster losschroef zal je zien dat hij nauwelijks afgedicht wordt door het vilt wat er al zit... dus extra laagje erop geplakt

Uiteraard heb ik hem, na het nemen van de foto, nog even netjes afgeknipt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
drJackle zei:
Daarnaast heb ik nog een modificatie op de boven-luchttoevoer gedaan:

Had nog hittebestendige afdichttape liggen
Als je het luchtrooster losschroef zal je zien dat hij nauwelijks afgedicht wordt door het vilt wat er al zit... dus extra laagje erop geplakt

Goede tip, het stukje vilt dat er zit doet inderdaad niks aan afdichting, dus ik heb er ook een extra stuk kachelband in gezet!

byAoj9Q.jpg
 
VleesFeest zei:
drJackle zei:
Daarnaast heb ik nog een modificatie op de boven-luchttoevoer gedaan:

Had nog hittebestendige afdichttape liggen
Als je het luchtrooster losschroef zal je zien dat hij nauwelijks afgedicht wordt door het vilt wat er al zit... dus extra laagje erop geplakt

Goede tip, het stukje vilt dat er zit doet inderdaad niks aan afdichting, dus ik heb er ook een extra stuk kachelband in gezet!

byAoj9Q.jpg

Ziet er strak uit
Heb je jouw ei behandelt met een coating? Hij glimt zo mooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan