BasBQ
Beef en Steak

Kamado bij Action.

TepZeppi zei:
VleesFeest zei:
Ja deze ga ik ook halen en dan mooi in een IKEA Bekvam tafeltje hangen. Mooi ding om low&slow cooking goed mee te leren.

Hoe ga je een deflector maken?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik heb een hoop te leren. Hoe ziet een reflector er uit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
klaaslijkendijk zei:
Een deflector is iets dat de directe warmte van de kolen weghoudt van hetgeen je aan het garen bent. Ik kan je de YouTube video van Jorn aanraden (BBQ aus Rheinhessen) waar hij zijn modificaties laat zien.

In het ?99 Blokker kamado topic staan ook veel oplossingen daar voor.

Essentieel voor low and slow bereidingen.
 
TepZeppi zei:
Hoe ga je een deflector maken?

Die ga ik niet maken; dit pannetje is precies een mooie deflector zag ik al ergens anders.  B-)

1599293.jpg


PS: ik heb die Jorn video's en de topics op het duitse forum ook al gelezen. Erg nuttig!
 
Nu nog een gietijzeren rooster
Wat heeft dat voor voordeel?

Ik zou kunnen zeggen dat het mooiere grillstrepen geeft. Is ook wel zo.
Maar om te zien... maakt je kamado een stuk stoerder ;)

5819d72840bb006d3ed82b04230dee66.jpg


Word het rek niet wiebelig door die handgrepen van het pannetje.

Ik wil trouwens ook zo?n pan, ik spaar gietijzeren pannen
 
Haha ja, gietijzer heeft ook wat moois he. Net als emaille. Dat materiaal van vroeger was zo gek nog niet!

Nadeel is wel dat het gietijzeren rooster dan op de grepen van het pannetje komen te rusten en dus gaat wiebelen. Dan is het meegeleverde rooster misschien toch even handiger of ik moet nog even wat verzinnen om de andere randen wat op te hogen.

Zijn gietijzeren roosters ergens goedkoop te krijgen?
 
Naast de 57Cm weber, kon ik deze ook echt niet laten staan.

Lekker klooien en als het bevalt kan een grote op de whishlist :)
 
Met de prijs deze week van 88 euro ben ik wel enorm ge?nteresseerd.

Ik zie alleen in de unboxing video eerder gepost in deze discussie dat de Kamado een matte lak heeft en niet glanzend. Ik meen mij te herinneren dat dit niet geschikt is om de BBQ in de openlucht te plaatsen omdat de Kamado dan reageert op het regenwater. Klopt hier iets van?

Of is er gewoon een hoe te verkrijgen voor een mini . Ik ga hier even verder googelen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Krizzziz zei:
Met de prijs deze week van 88 euro ben ik wel enorm ge?nteresseerd.

Ik zie alleen in de unboxing video eerder gepost in deze discussie dat de Kamado een matte lak heeft en niet glanzend. Ik meen mij te herinneren dat dit niet geschikt is om de BBQ in de openlucht te plaatsen omdat de Kamado dan reageert op het regenwater. Klopt hier iets van?

Of is er gewoon een hoes te verkrijgen voor een mini . Ik ga hier even verder googelen!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een passende hoes is vast te krijgen en zou ik altijd gebruiken, ook met andere Kamado's.
Inderdaad is het Action ei niet geglazuurd en in de handleiding staat  aangegeven om 'm vorstvrij en overdekt te bewaren.

 
Toegevoegd aan collectie......oeps....:)

1 x BGE L
1 x BC
1 x Weber 57 GBS
2 x Weber SJ (te koop)
1 x Kamado XL 13i

Eerste mod gedaan op de 13i. Nu alleen nog een schaaltje scoren

UPDATE: schaaltje(s) gescoord.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
34129b3fa1937c76bd85f3a43426790a.jpg

d46315e3a82707c13627d2ee0e06bbe8.jpg
054469a42e947a5a5982c40b988e1254.jpg

 
2e mod........

https://youtu.be/rJCsCr-aMVs

56558fd4d10d09d04c68745142a2c9c0.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Vandaag diverse Actions afgeweest al om 9.00 vanmorgen maar geen Kamado?s meer op voorraad ??.

Zie ze op Marktplaats nu ook goedkoper verschijnen maar helaas nog niet in de buurt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
TepZeppi zei:
Word het rek niet wiebelig door die handgrepen van het pannetje.

Ik wil trouwens ook zo?n pan, ik spaar gietijzeren pannen

Een foto uit hetzelfde andere topic op tweakers (niet van mij);

3a1b1ed6651e214e87024c5a6ea5df6696b6d33d


De flapjes van de pan passen net door de half ronde gaten aan het eind van het rooster.

Piest precas dus...
 
j1nx zei:
TepZeppi zei:
Word het rek niet wiebelig door die handgrepen van het pannetje.

Ik wil trouwens ook zo?n pan, ik spaar gietijzeren pannen

Een foto uit hetzelfde andere topic op tweakers (niet van mij);

De flapjes van de pan passen net door de half ronde gaten aan het eind van het rooster.

Piest precas dus...

Zo zonde dat ik een gietijzeren rooster gebruik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Leuke dingetje om eens kennis te maken met een Kamado, uiteraard niet meer bij de Action te verkrijgen maar heeft iemand al een vergelijkbaar alternatief gevonden?
 
Douwe zei:
Leuke dingetje om eens kennis te maken met een Kamado, uiteraard niet meer bij de Action te verkrijgen maar heeft iemand al een vergelijkbaar alternatief gevonden?

Ik zie bij Xenos en Blokker nog alternatieven voor 139 euro. Maar dat is dan wel een ei met glansafwerking i.p.v. mat van het action ei.

Tevens is er iemand op Marktplaats die nieuwe 13? eitjes verkoopt voor 119 euro. Is gewoon hetzelfde ei als alle anderen... die man komt uit Enschede.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Krizzziz zei:
Douwe zei:
Leuke dingetje om eens kennis te maken met een Kamado, uiteraard niet meer bij de Action te verkrijgen maar heeft iemand al een vergelijkbaar alternatief gevonden?

Ik zie bij Xenos en Blokker nog alternatieven voor 139 euro. Maar dat is dan wel een ei met glansafwerking i.p.v. mat van het action ei.

Tevens is er iemand op Marktplaats die nieuwe 13? eitjes verkoopt voor 119 euro. Is gewoon hetzelfde ei als alle anderen... die man komt uit Enschede.

Ah, misschien dan eens in de winkel kijken bij de Xenos, op de xenos website staat ie voor 179 euro.

Die marktplaats tip is ook wel een goede, dank!
 
Douwe zei:
Krizzziz zei:
Douwe zei:
Leuke dingetje om eens kennis te maken met een Kamado, uiteraard niet meer bij de Action te verkrijgen maar heeft iemand al een vergelijkbaar alternatief gevonden?

Ik zie bij Xenos en Blokker nog alternatieven voor 139 euro. Maar dat is dan wel een ei met glansafwerking i.p.v. mat van het action ei.

Tevens is er iemand op Marktplaats die nieuwe 13? eitjes verkoopt voor 119 euro. Is gewoon hetzelfde ei als alle anderen... die man komt uit Enschede.

Ah, misschien dan eens in de winkel kijken bij de Xenos, op de xenos website staat ie voor 179 euro.

Die marktplaats tip is ook wel een goede, dank!

Ah! Zelfs 179 euro bij de xenos, ja dan is het marktplaats alternatief wel goed ja...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan