BasBQ
Beef en Steak

Deelname van Belgian BBQ team Matthias aan de Jack Daniels BBQ competitie

De zaal met de jury mensen
web.jpg


web.jpg


web.jpg



De ontlading is natuurlijk enorm na de inlevering van het laatste gerecht
web.jpg


En na de inlevering is het natuurlijk bang wachten op de resultaten en natuurlijk heb je ook tijd om te verbroederen met de andere teams.

DSC01982.jpg

Met Chris Lilly

307785_2049939462005_1650055724_1678620_3790639_n.jpg

Met Larry

web.jpg

Of met mensen van het publiek

DSC02002.jpg

Waarbij sommige mensen van heeeeeel ver komen (Californie)
380785_2049939702011_1650055724_1678621_1375689845.jpg

En met een pintje of 1..2..3..4..
 
Harry en zijn team mochten een pit van PitMaker gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik die wel echt indrukwekkend vond. Enkele detail foto's die misschien wel wat mensen op ideeën kan brengen. Maar zoals reeds gezegd ben ik echt onder de indruk van hun pits
web.jpg


Ik heb enkel detail foto's van de Safe genomen (stupid me...)
web.jpg

web.jpg

web.jpg


web.jpg
 
En dan natuurlijk bang wachten op de uitslag
web.jpg


web.jpg



web.jpg


web.jpg



web.jpg


We vonden van onszelf dat we beter hadden gedaan dan in Duitsland. Alles was gelukt zoals we het zelf wilden en er was nergens een screw-up of iets dat misliep. Nu natuurlijk hopen dat onze smaken een beetje in de smaak valt want we hadden wel een beetje aangepast naar de Amerikaanse smaken maar wel met onze standaard basis.

De resultaten van de ribben en de brisket vielen eigenlijk wel tegen. Van de brisket wisten we dat het een risico was en het zou erop of eronder zijn en blijkbaar was het eronder.

Het dessert gaf wel een mooie score een 6de plaats (en een ribbon).
We hebben altijd gezegd dat we tevreden zijn als we een ribbon hebben en dus zijn we tevreden. Konden er nog wat dingen beter? Duidelijk wel en voor de Amerikaanse smaken zullen we heeeeeel veeleer zoeter moeten BBQ'en.

Een dikke proficiat voor Harry en zijn team met de 7de plaats voor de kip
 
Nog wat sfeer foto's om af te sluiten....
web.jpg


web.jpg


web.jpg


web.jpg


web.jpg


web.jpg





En natuurlijk ongelofelijk veel dank aan Kurt en heel ons team voor de ongelooflijke ervaring en het vele plezier
 
Yep, je krijgt een heleboel vragen over hoe de wedstrijden zijn in Europa en ze verschieten als je de borden laat zien die we op een wedstrijd maken. Ze kunnen niet begrijpen dat we al die sidedishes ook op de BBQ maken.

De foto met de ribbon voor het dessert.

385431_2064000413520_1650055724_1692801_1894304008_n.jpg
 
En nog meer foto's......

Na de wedstrijd zijn we onmiddellijk doorgereden naar Nashville omdat we zondag morgen een American football match wilde meemaken. Jean-Pierre is een grote fan van de Titans dus dat wouden we zeker niet missen.

web.jpg



En daar kan je dus zien dat de BBQ heel alledaags is in de states
Voor de wedstrijd (om 10:00 s' morgens zijn ze daar dus al aan het BBQ'en)
web.jpg


Of je kan in het stadion een beetje PP eten
web.jpg


Veel volk.... heel veel volk

web.jpg


web.jpg


Met smokers helemaal in de kleuren van je Team
web.jpg



web.jpg
 
En dan nog wat feestje in Nashville wat een geweldige stad is

web.jpg
web.jpg


web.jpg


web.jpg



web.jpg


Iemand met heeeel groooote dorst
web.jpg


web.jpg
 
Wat een fantastische ervaring moet dat geweest zijn. Dat meemaken moet een droom zijn.
Bedankt voor deze reportage Jan
 
Jan, hartstikke bedankt voor de foto's en het verslag! Waanzinnig!!!

Wat een belevenis moet dat zijn geweest zeg!
 
Team,buitengewoon bedankt dat jullie ons middels deze reportage de kans hebben gegeven enigszins mee te genieten van dit gebeuren.
De indruk welke ik zelf van te voren had  is door de foto's behoorlijk bijgesteld.Nogmaals heel hartelijk dank voor alle moeite.
 
Jan, mooi verslag en mooie foto''s, brengt weer mooie herinneringen naar boven. Tof dat we weer als buren bij elkaar stonden en voor de gezelligheid at the Jack & Nashville. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie super dessert, was voor ons een winner.
 
Jullie hebben duielijk plezier gehad. Bedankt voor het delen!
 
BBQguru zei:
Jan, mooi verslag en mooie foto''s, brengt weer mooie herinneringen naar boven. Tof dat we weer als buren bij elkaar stonden en voor de gezelligheid at the Jack & Nashville. En natuurlijk gefeliciteerd met jullie super dessert, was voor ons een winner.

Dat is wederzijds, leuk dat we naast elkaar stonden en in Nashville nog wat pintjes hebben kunnen drinken en proficiat met de kip
 
Terug
Bovenaan Onderaan