BasBQ
Beef en Steak

Braai bij BVA

GuusDupon zei:
Zo ze stijgen lekker in prijs. Had er 2 uur na de veiling al een gezien op mp voor ?750. Kan je wel vertellen deze is echt nieuw geen ?1495 waard hoog uit ?1000
Heb je de braai nog gebruikt ondanks het slechte weer? Ondertussen staat die van mij geduldig in de doos in de tuin te wachten tot het weer wat beter wordt :-S
 
KamadoJor zei:
GuusDupon zei:
Zo ze stijgen lekker in prijs. Had er 2 uur na de veiling al een gezien op mp voor ?750. Kan je wel vertellen deze is echt nieuw geen ?1495 waard hoog uit ?1000
Heb je de braai nog gebruikt ondanks het slechte weer? Ondertussen staat die van mij geduldig in de doos in de tuin te wachten tot het weer wat beter wordt :-S
Nee nog niet gebruikt tijdens dit weer. Ben druk bezig met overkapping te bouwen en de schoorsteen aan te passen. Gister was het dakje enig sinds water dicht dus heb ik de asbak leeg gegoten maar dat was ondanks de hoes over de schoorsteen toch zeker vijf liter wat er uitkwam. Hij vult zich dus aardig snel. Zie ook op sommige delen al roest zitten zowel in als buiten op de braai.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Roest aan de buitenkant? Dat is niet best, zo snel al. Anders met een hittebestendige verf er overheen?
 
KamadoJor zei:
Roest aan de buitenkant? Dat is niet best, zo snel al. Anders met een hittebestendige verf er overheen?
Ja klopt aan de buitenkant tussen de sierrand en de braai zelf. De schroefjes van de schoorsteen ook en nog wat plekjes. Ga het inderdaad bijwerken met de hitte verf. Maar goed het is wel lekker dik staal dus je kan er wel wat mee doen zeg maar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij BVA zijn er weer verschillende. Weet niet of ze exact hetzelfde zijn.

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/39476/12527463?pid=0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ChrisO zei:
Bij BVA zijn er weer verschillende. Weet niet of ze exact hetzelfde zijn.

https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/39476/12527463?pid=0


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het zijn de zelfde


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
dan hoop ik dat degene die er een via marktplaats heeft gekocht niet meeleest in het forum... :-S
die kan zich dan wel voor zijn/haar kop slaan
 
@GuusDupon Had jij er ook extra onderdelen bij? Ik heb een reserve bovenklep:



Ik heb geen zin in water in de asbak en heb hier wat Nomex vilt tussen geplakt in de hoop dat dat wat water tegenhoudt:

Ik had o.a. ook wat roest aan de voorkant tussen het hoofddeel en de sierrand. Ik denk dat ik hier rechts op de foto nog wat kit in die naad doe om te voorkomen dat daar vocht tussen gaat zitten en naar de voorkant sijpelt.

 
Ja klopt ik had ook een extra bovenklep bij. Dacht dat ik de enige was. Ik ga hem wel vervangen gezien ik toch wel wat roest heb op me boven klep en ja heb er toch een reserve bij. Ik ga wat plekjes bijwerken met staalborstel en hitte bestendige verf. Heb ook vilt besteld maar dat mag nog even wachten voor dat dat er tussen gaat. Hij staat nu onder een afdakje en wil even kijken hoe dat gaat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb mijn reserveklep al in de hittebestendige lak gezet vanmiddag. Die laat ik nog even uitdrogen en gaat er dan morgen op. Ik twijfel of ik de rest van de braai ook nog in de lak zet.
 
Ik zou alleen de plekjes nu doen en als je echt een paar keer gebraaid hebt en in regen hebt gestaan dan even kijken hoe en wat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is inderdaad de afweging. Ik heb daar de komende week namelijk sowieso geen tijd voor en er komt wel hout binnen volgende week :D
 
KamadoJor zei:
Dat is inderdaad de afweging. Ik heb daar de komende week namelijk sowieso geen tijd voor en er komt wel hout binnen volgende week :D
Ik heb een proefpakketje sekelhout besteld. Dat schijnt echt het echte braaihout te zijn dus wil dat wel eens testen. Komt helaas niet met postnl of zo maar met een vracht wagen dus hoop dat ik thuis ben als ze het brengen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb er nu ook al sekelhout onder liggen, maar dat heeft meer dan een jaar in de berging gelegen. Er zitten wat fuzziewuzzies op en ik weet niet goed of het schimmel is. Het ligt er nu alleen nog voor de sier onder. 

Maar, proefpakketjes, misschien had ik dat ook moeten bestellen ipv meteen 3x5kg sekelbos en 3x5kg eikenhout.  Nouja, in het ergste geval kan ik de buurman blij maken met brandhout.

Wat ik wel eng vind is dat ie niet helemaal stabiel staat. De ondergrond (tegels) is niet helemaal vlak of het onderstel is niet helemaal uitgelijnd en dat merk je dus als de deur open of dicht doet :-S Ik weet zo alleen even niet hoe ik dat makkelijk oplos.
 
KamadoJor zei:
Ik heb er nu ook al sekelhout onder liggen, maar dat heeft meer dan een jaar in de berging gelegen. Er zitten wat fuzziewuzzies op en ik weet niet goed of het schimmel is. Het ligt er nu alleen nog voor de sier onder. 

Maar, proefpakketjes, misschien had ik dat ook moeten bestellen ipv meteen 3x5kg sekelbos en 3x5kg eikenhout.  Nouja, in het ergste geval kan ik de buurman blij maken met brandhout.

Wat ik wel eng vind is dat ie niet helemaal stabiel staat. De ondergrond (tegels) is niet helemaal vlak of het onderstel is niet helemaal uitgelijnd en dat merk je dus als de deur open of dicht doet :-S Ik weet zo alleen even niet hoe ik dat makkelijk oplos.
Je zou kunnen proberen om er wat stukjes hout onder te leggen of hard kunstof


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
GuusDupon zei:
KamadoJor zei:
Ik heb er nu ook al sekelhout onder liggen, maar dat heeft meer dan een jaar in de berging gelegen. Er zitten wat fuzziewuzzies op en ik weet niet goed of het schimmel is. Het ligt er nu alleen nog voor de sier onder. 

Maar, proefpakketjes, misschien had ik dat ook moeten bestellen ipv meteen 3x5kg sekelbos en 3x5kg eikenhout.  Nouja, in het ergste geval kan ik de buurman blij maken met brandhout.

Wat ik wel eng vind is dat ie niet helemaal stabiel staat. De ondergrond (tegels) is niet helemaal vlak of het onderstel is niet helemaal uitgelijnd en dat merk je dus als de deur open of dicht doet :-S Ik weet zo alleen even niet hoe ik dat makkelijk oplos.
Je zou kunnen proberen om er wat stukjes hout onder te leggen of hard kunstof


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb het zelfde met onze tuinstoelen :(
Staan ook op tegels en wiebelen behoorlijk maar een klein plaatje perplex onder ??n poot werkt prima :)
Nadeel, ze moeten wel altijd op de zelfde plaats staan.
Maar met een braai ga je zo ie zo niet slepen denk ik. :-?
 
De tijdelijke oplossing:
 
Niets zo permanent, als een tijdelijke oplossing
 
Nou, ik vermoed dat dat hout op een gegeven moment weg rot. Dus erg lang zal het er niet onder liggen denk ik.

Ik wil sowieso eerst zien hoe warm dat ding wordt, en of het mogelijk is om em naast de lounge set te zetten. Dus misschien ga ik toch nog met die braai slepen :D

Maar vandaag is de vuurwaterdoop: het gaat regenen en we zullen zien hoeveel er straks in de asbak zit.
De echte vuurdoop is dit weekend of volgende week pas, want dan wordt het hout pas geleverd... (tenzij ik me niet in kan houden en er eiken chunks in gooi)

Edit: het Nomex vilt tussen de kap en het hoofddeel om water te weren heeft niet geholpen. Net een regenbuitje gehad en er was ongeveer 100ml in de asbak gesijpeld. Ik heb nu een braadslede in die hoek gezet in de hoop dat dat genoeg is :D Ik had het liever niet gedaan, maar binnenkort toch maar aan de slag met hittebestendige kit tussen die naad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan