BasBQ
Beef en Steak

Braai bij BVA

Het hardt uit tot een soort steen. Aangezien het bij mij op plekken zit die ik zeker nooit los ga halen heb ik er geen problemen mee. Weet ook niet of het ook "plakt" of makkelijk breekt. De stukken die uitstaken nadat het uitgehard was, waren redelijk eenvoudig af te breken

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
40b2ddc509bbe0149c5bf5dba61ce2d6.jpg


Ik wou deze kit gaan gebruiken. Had nog een kit gevonden die elastisch bleef maar die ging maar tot 250 grafen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
KamadoJor zei:
GuusDupon zei:
KamadoJor zei:
Oeh, dat is wel veel, ja. Ik zie zo afgaande op de foto's, eigenlijk geen andere plek waar zoveel water in die asbak zou kunnen lekken dan de grote opening van de schoorsteenkap. Misschien dat wat vonkengaas dan wat zou kunnen helpen? Nouja, maar even afwachten wat die doek voor verschil maakt.
Heb de braai net nog even bekeken. Er zitten een rand op de plek waar het schuine gedeelte op de braai zelf komt waar ook wat water door kwam zag ik. Lag nu een klein plasje  en de zijkant was wat vochtig onder die plek. Maar de schoorsteen helemaal droog. Wil nu dus die randjes even dichtkitten met speciale kit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat voor kit ga je gebruiken? Ik heb wel vaker hittebestendige kit gezien, maar niet specifiek voor gebruik in een barbecue. Bestaat er voor buitenhaarden geen vilt ofzo zoals bij de  deksel van een kamado? Die dingen zullen toch vaker lucht- en waterdicht gemaakt moeten worden?
Dat vilt is trouwens ook nog een goede optie dank je wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja, ik was met kit hier op uitgekomen: Bison Openhaardenkit (https://www.bison.nl/nl/product.693.html ) Het nadeel hiervan is dat uitgeharde resten alleen mechanisch zijn te verwijderen. Dat betekent dus dat je de kap en het middenstuk redelijk permanent aan elkaar lijmt.

Ik ga er van uit dat ik deze ooit nog wil verkopen, of omdat ik het niks vind, of omdat ik een beter model wil. Dan wil ik niet die bovenkant met een slijptol of grote rubberen hamer los moeten zien te krijgen. Ik denk dat ik het straks eerst ga proberen met een stuk Nomex vilt ofzo. Dat is niet helemaal waterdicht (hoewel ik nooit water in mijn kamado heb gehad), maar het gewicht van de bovenste kap zal het hopelijk waterwerend genoeg maken.
 
KamadoJor zei:
Ja, ik was met kit hier op uitgekomen: Bison Openhaardenkit (https://www.bison.nl/nl/product.693.html ) Het nadeel hiervan is dat uitgeharde resten alleen mechanisch zijn te verwijderen. Dat betekent dus dat je de kap en het middenstuk redelijk permanent aan elkaar lijmt.

Ik ga er van uit dat ik deze ooit nog wil verkopen, of omdat ik het niks vind, of omdat ik een beter model wil. Dan wil ik niet die bovenkant met een slijptol of grote rubberen hamer los moeten zien te krijgen. Ik denk dat ik het straks eerst ga proberen met een stuk Nomex vilt ofzo. Dat is niet helemaal waterdicht (hoewel ik nooit water in mijn kamado heb gehad), maar het gewicht van de bovenste kap zal het hopelijk waterwerend genoeg maken.
Als je hem wilt verkopen, is het probleem van vervoeren toch voor de koper ?? de schoorsteen kan er nog wel af, dus dat scheelt al een stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
KamadoJor zei:
Ja, ik was met kit hier op uitgekomen: Bison Openhaardenkit (https://www.bison.nl/nl/product.693.html ) Het nadeel hiervan is dat uitgeharde resten alleen mechanisch zijn te verwijderen. Dat betekent dus dat je de kap en het middenstuk redelijk permanent aan elkaar lijmt.

Ik ga er van uit dat ik deze ooit nog wil verkopen, of omdat ik het niks vind, of omdat ik een beter model wil. Dan wil ik niet die bovenkant met een slijptol of grote rubberen hamer los moeten zien te krijgen. Ik denk dat ik het straks eerst ga proberen met een stuk Nomex vilt ofzo. Dat is niet helemaal waterdicht (hoewel ik nooit water in mijn kamado heb gehad), maar het gewicht van de bovenste kap zal het hopelijk waterwerend genoeg maken.
Als je hem wilt verkopen, is het probleem van vervoeren toch voor de koper ?? de schoorsteen kan er nog wel af, dus dat scheelt al een stuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Klopt, maar zolang ik geen koper heb, blijft het mijn probleem als ik er ooit van af wil, en ik denk dat je sneller een verkoper vindt als ie minder moeite hoeft te doen om het te vervoeren. (Het is nou ook weer niet zo dat hier een mega grote markt voor is en de kopers voor het oprapen liggen). Daarnaast, al wil ik 'm alleen al verplaatsen, dan is het wel handig om 'm uit elkaar te kunnen halen. De afzonderlijke delen zijn al loodzwaar. Kun je nagaan als die twee delen aan elkaar vast zitten. Ik ben nooit te beroerd om te helpen sjouwen, maar hoe krijg je dat makkelijk in zijn geheel van het onderstel af zonder je vingers te pletten of je rug te slopen?
Als ik dat soort gedoe kan voorkomen door geen uithardende kit te gebruiken, dan doe ik dat graag :)


 
Even gewoon voor de gegevens.

Het onderstel is met gemak in je eentje te tillen.
De schoorsteen is natuurlijk ook in je eentje te tillen.

Het zwaarste deel is het braai deel. Daar zit een hoop dik plaatstaal in verwerkt. Het is mij gelukt om hem er in mijn eentje op te zetten maar dat komt door dat ik hem steeds iets hoger hebt gezet en uiteindelijk op een tafel en toen kon ik hem er zo opschuiven

De asbak is ook best zwaar maar gezien zijn voormaat is hij wel makkelijk te tillen

Bij monteren is de grote klep echt een crime om te tillen. Is een dik plaatje staal en weegt een hoop. Doe het met een maat of zet een tafel tegen de braai en gebruik wat hout om de klep op de juiste hoogte zodat de bouten er in kunnen.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Thanks, Guus! Gelukkig heb ik een sterke vrouw (zei ze zelf afgelopen week) Dus dat gaan we dan maar eens testen :D
 
KamadoJor zei:
Thanks, Guus! Gelukkig heb ik een sterke vrouw (zei ze zelf afgelopen week) Dus dat gaan we dan maar eens testen :D
Haha nou dan wens ik je sterkte. Vrouwen kunnen nog al eens overdrijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nou, die van mij is ook bezorgd. De communicatie met Leko verliep gelukkig prima via mail en ze waren netjes op tijd. Ze waren ook niet te beroerd om de doos achterom te rijden en in de tuin te zetten. Dat scheelt mij en mijn sterke vrouw weer een hoop gesjouw :)

 
KamadoJor zei:
Nou, die van mij is ook bezorgd. De communicatie met Leko verliep gelukkig prima via mail en ze waren netjes op tijd. Ze waren ook niet te beroerd om de doos achterom te rijden en in de tuin te zetten. Dat scheelt mij en mijn sterke vrouw weer een hoop gesjouw :)
Top veel bouw plezier!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn braai is gisteren afgeleverd.
Ik hoop van het weekend hem in elkaar te schroeven
Maar ik weet nog niet helemaal zeker waar  :-/
Als ik hem vlak bij de schutting zet, moet er dan nog wat tussen vanwege de hitte ?
 
Grandisimo zei:
Mijn braai is gisteren afgeleverd.
Ik hoop van het weekend hem in elkaar te schroeven
Maar ik weet nog niet helemaal zeker waar  :-/
Als ik hem vlak bij de schutting zet, moet er dan nog wat tussen vanwege de hitte ?
Ja zeker. Hij is niet dubbelwandig en word erg heet aan de achter kant. Ik zou er genoeg ruimte tussen houden zodat de warmte weg kan of iets van een isolatie materiaal die de hitte goed kan tegen houden.

Veel bouw en braai plezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
GuusDupon zei:
Grandisimo zei:
Mijn braai is gisteren afgeleverd.
Ik hoop van het weekend hem in elkaar te schroeven
Maar ik weet nog niet helemaal zeker waar  :-/
Als ik hem vlak bij de schutting zet, moet er dan nog wat tussen vanwege de hitte ?
Ja zeker. Hij is niet dubbelwandig en word erg heet aan de achter kant. Ik zou er genoeg ruimte tussen houden zodat de warmte weg kan of iets van een isolatie materiaal die de hitte goed kan tegen houden.

Veel bouw en braai plezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je wel.
 
:(Lees dit net pas nu is de veiling al dicht.  :( :(

Had er graag 1 gewild, weet iemand of er meer komen in de veiling??


Gr RJ
 
Richard zei:
:(Lees dit net pas nu is de veiling al dicht.  :( :(

Had er graag 1 gewild, weet iemand of er meer komen in de veiling??


Gr RJ

Je kan op marktplaats kijken, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.  :-O

1cGKYSJ.jpg
 
Hari-Bo zei:
Richard zei:
:(Lees dit net pas nu is de veiling al dicht.  :( :(

Had er graag 1 gewild, weet iemand of er meer komen in de veiling??


Gr RJ

Je kan op marktplaats kijken, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.  :-O

1cGKYSJ.jpg
Zo ze stijgen lekker in prijs. Had er 2 uur na de veiling al een gezien op mp voor ?750. Kan je wel vertellen deze is echt nieuw geen ?1495 waard hoog uit ?1000


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij bva kan je nooit weten of er nog meer komen. Moet maar net een bedrijf falliet zijn gegaan.
Gewoon in de gaten houden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Dank heren, ik blijf het in de gaten houden.

Gr RJ
 
Terug
Bovenaan Onderaan