BasBQ
Beef en Steak

1e Charcuterie poging voor pancetta

Klopt, ik droog het vel mee. Ik zie straks wel wat ik er mee doe :).
Frituren is altijd nog een optie.
 
Ik laat 'm 3 weken hangen Hoefnix .

Nu na 2 weken alles nog bijna ok?  :-/

12775639474_926f1a5bc3_z.jpg


12775635214_1821d1ca93_z.jpg


Ziet er niet echt anders uit als een week geleden (en dat is dan positief, geen schimmel e.d.  :) )

Echter is er wel iets anders aan de hand  :-S

Ze is zo'n kleine 100 gr..........aangekomen  :-O

Ik ga er maar vanuit dat ik verkeerd heb gewogen  L-).
Om beschadiging van de korst, en kans op schimmel te verkleinen, had ik de Pancetta (want zo mag ik haar inmiddels wel noemen  ;) ) aan het touwtje voorzichtig laten rusten op de weegschaal vorige week.
Nu dacht ik dat ook weer op dezelfde manier te doen, echter kwam ik niet tot een stabiele waarde, en daarom toch maar (geheel tegen mijn geloofsovertuiging in) plat op de weegschaal gelegd, en nu kreeg ik te zien dat ze zo'n 770 gr woog  :-t

Maar goed dat gaat mij niet tegenhouden hoor.
Ze gaat nog 1 klein weekje hangen, en hopelijk gaan we het zondag meemaken.
Ben benieuwd.

Mac
 
Ik ben ook zeer benieuwd, eens kijken of ik dit ook nog even snel kan doen voordat het te warm word. Aankomend weekend eerst maar eens mijn eerste buikspek om toveren naar walchers-/zeeuwsspek ;)
 
Het is zondag geweest, dus..............................

Aansnijden die Pancetta  :)
Nog ff op de weegschaal, en kom tot de conclusie, dat ze de afgelopen week niet meer is afgevallen.
Eindstand na 3 weken is 770 gr, na met 1048 gr te zijn gestart.
Ze voelt goed aan, stevig, maar niet keihard iig.

De smaak is goed, alleen de zijkanten zijn wel erg peperig, maar dat is dan ook logisch, met die hele laag peper/chili/ laurier welke er op zit  ;)
Was bang dat doordat het pekelen in eerste instantie niet naar wens verliep, dat het te zout zou worden, echter daar heb ik totaal niets van gemerkt.

12911223345_de6e96aafc_z.jpg


Het snijden is dan wel weer wat minder door het zwoerd wat er nog aan zit, dus de volgende keer (ja ja die gaat zeker komen), dan haal ik die er meteen vanaf, nog voor het pekelen.

12911220015_bab62b0844_z.jpg


12911653594_21f865908b_z.jpg


12911224565_568f027690_z.jpg


12911656784_68f1c62aa6_z.jpg


Gaan we zeker nog eens maken.

Mac

 
Dat ziet er heel mooi uit. Lijkt me erg lekker!
 
in 1 woord GEWELDIG
 
Mooi!!!
 
Ik krijg het idee dat ik in een toonbank van een Italiaanse salumeria kijk.... Ge wel dig!
 
Wow marcel, wat ziet dat er goed uit, de kleuren zijn idd echt heel mooi... Ga je er nog iets bijzonders van maken of mee maken?
Tis echt gaaf, heb nu eerst een hammetje af te maken maar deze staat met stip op de todo!
 
Ik heb niet echt een idee wat er mee te doen hoor Boel, ik denk aan spekblokjes door de pasta, of stamppot.
Misschien wat plakjes bij een uitsmijter e.d.  :-?

Ben wel benieuwd, hoe ze zou zijn geworden, als ik niet gevacumeerd zou hebben.
Maar dat ga ik ongetwijfeld nog een meemaken  ;)

Mac
 
Nogmaals, yummieeeeeee :D
 
Super om het hele traject zo te volgen, bedankt voor het delen
 
Terug
Bovenaan Onderaan