BasBQ
Beef en Steak

Kerst 2013

jjbakker

Vuurmaker
Berichten
98
Ik heb even zitten zoeken, maar kon nog geen topic vinden over Kerst 2013.

Ik heb zelf nog geen flauw idee wat ik (we) willen gaan maken voor het kerstdiner.

Dus lijkt me dit een mooie gelegenheid om een inspiratie topic te starten.
 
Ik heb ook nog geen idee, weet ook niet wie er wanneer komen, moeten nog wachten op rooster Zoon. Die werkt in de horeca.....
 
Kalkoen is ??n van der vaste gerechten hier en ja, van de barbecue...
 
Eerste kerstdag uit eten tweede weet ik nog niet.
 
Met de Kerst in ieder geval een kalkoen op de BGE .
Proberen of hij lekkerder is als uit de pan?
 
O, en ik ga wel 1 dag gewoon gourmetten. Dat vind ik nou eenmaal leuk. Dhussss, kom maar op. En het stinkt niet, dus dat excuus ben ik niet gevoelig voor. Kwestie van een pannetje water met azijn opzetten, en lekker laten verdampen tijdens het gourmetten. Moet je wel een open keuken hebben zoals wij.
 
Dominique zei:
O, en ik ga wel 1 dag gewoon gourmetten. Dat vind ik nou eenmaal leuk. Dhussss, kom maar op. En het stinkt niet, dus dat excuus ben ik niet gevoelig voor. Kwestie van een pannetje water met azijn opzetten, en lekker laten verdampen tijdens het gourmetten. Moet je wel een open keuken hebben zoals wij.
Dhusss we mogen bij jou komen gourmetten als ik begrijp hoe je het schrijft?
 
Hihi, daar lijkt het op he? Ik bedoelde eigenlijk " kom maar op met afkeurende geluiden". Maar ja, het is wel Kerst, de herberg heeft nog best een plekje.
 
We hebben vorig jaar ook gegourmet het was erg gezellig en na het gourmetten een pannetje met azijn en de volgende dag de dweil over het laminaat en een paar dagen later ruik je niets meer.Je moet ook een beetje kunnen leven in je huis toch.
 
Mee eens hoor, maar ik hoor altijd van die opmerkingen ( vooral van vrouwen, treurige wezens soms =)) ) " het stinkt zo" . Ik word daar vaak een beetje treurig van....
 
Ik heb het lekker makkelijk. Deze kerst ben ik beide dagen gewoon aan het werk. Late diensten van 14:30 tot 23:00.
Ik doe maar wat op oudjaarsdag. Heb een stevige picnic in de vriezer waar we dag wel mee kunnen vullen..
 
Kerstavond naar mijn ouders.. die kunnen nog steeds niet koken dus dat ga ik zelf maar doen..

Vooraf
een in zelf gerookte bacon gewikkelde geitenkaas met wat honing op de BBQ geserveerd op een bedje van rucola met geroosterde pijnboompitten en met congac geflambeerde champignons.

Tussen
Courgette/pastinaak/venkelsoepje met zalm

Hoofd
English roast Beef met een aardappel/bieten gratin en iets groens (nooit mijn sterkste kant, de groente)

Na
nog geen idee, denk een chocolade / pistache semifreddo of zo..

1ste kerstdag
Met vrienden, wou weer een speenvarken maken maar mijn lieve wederhelft vind toch fijner als het geen hoofd, staart en poten meer heeft ;) Het zal dus wat anders moeten worden. Wat, nog geen idee, maar na het varkentje van vorig jaar moet ik wel iets spectaculairs hebben. Hoop dus nog wat af te kunnen kijken in dit draadje..

2de kerstdag
Schoonouders, geen commentaar..
 
Misschien een idee varkensrack ziet er ook erg lekker uit.
 
Nog een tipje tegen de gourmet (m/geur).

Schoteltje spiritus, met een paar uurtjes weer een fris huis :D

 
Konijnepoten met kerst, PP en ribs op oud en nieuw
 
Hier op eerste kerstdag  als voorgerecht een salade met warm gerookte zalm en als hoofd een varkensrack met gegrilde groentes en ik denk hasselback potatoes. Nagerecht ben ik nog niet uit maar dat moet ook iets van de Q worden.

Wie weet komt hier nog iets voorbij..... ;)
 
Zit dit jaar weer bij de schoon familie in Duitsland. Dus het kerst diner heb ik niet in de hand. Neem voor de zekerheid wel mijn WGA, briketten, rubs, snippers en thermos mee. Just to be save ;-)
 
Kerstavond mag ik los, alleen zal ik hoogstwaarschijnlijk moeten werken tot 18:00 uur, dus ik weet het nog niet.
Misschien pulled pork en dan mijn vrouw deze in de gaten laten houden?!? we zullen zien.

Eerste kerstdag naar mijn ouders

Tweede kerstdag schoonmoeder.

Dus we zullen zien hoe het loopt.
 
Heb werkelijk geen idee, ik wacht wel af wat ze me voorzetten.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan