BasBQ
Beef en Steak

Zoete Spare Ribs

 

Rosch

Vuurmaker
Berichten
53
Gister avond de marinade klaargemaakt en nu net de spare ribs erin gelegd.
Straks lekker op de BBQ.

Het recept voor de Marinade is eenvoudig, smaakt lekker al ;-) ben benieuwd straks als het klaar is.

3 EL sojasaus
4 EL bruine basterd suiker
2 Teentjes knoflook
4 EL honing
4 EL ketchup
1 Grote ui, fijngesneden
1 EL Chilli saus

Omdat het de eerste keer is heb ik een kleine portie spare ribs genomen van 600Gr.
image.jpg


Na uurtje in de folie, nog kort direct op het vuur..... heerlijk
Alhoewel ik ze volgende keer denk ik 24uur laat marineren om de smaak nog dieper te krijgen.

image.jpg


Hannibal was er ook, mijn eerder gemaakte Rasberry-Basilico-Chilli saus deed het er goed bij ;-)
 
Leuk om ze ook eens in de marinade te zien! Meestal worden ze hier gerubt. Ik ben benieuwd hoe ze eraf gaan komen straks.
Ga je ze ook nog glazen met zoiets als je marinade? 
 
ChrisMaes, de 3-2-1 methode wil ik proberen zodra mijn charcoal/smoker tray binnen is, voor vandaag zal het een uurtje in de folie worden, indirect en vervolgens direct, waarbij ik de honey Chipotle saus er overheen zal strijken......
 
Amkei: idd sweet chili saus  :p
 
Interessant, we gaan het volgen zullen wel donkere ribben worden met die suiker
 
Boldeagle zei:
Interessant, we gaan het volgen zullen wel donkere ribben worden met die suiker
Vandaar mijn vraag.

Ik heb het zelf nog niet uitgetest maar ik heb zelf zulke marinades altijd vermeden voor low & slow omdat die suiker volgens mij niet alleen karamelliseert, maar ook verbrand? (dus zwart ipv bruin)

Anderzijds doe ik zelf ook wel altijd suiker in mijn rubs, dus misschien zit ik hier gewoon helemaal op het verkeerde spoor.
 
hoe laat is het klaar ?
 
Omdat ik indirect ga BBQen en de Ribs voor het grootste deel van de tijd in de folie houd verwacht ik dat het karamelliseren wel mee zal vallen.

Ook zal ik bij het direct BBQen de Honey Chipotle saus blijven smeren....
Maar ook voor mij blijft dit een verrassing, ik houd jullie op de hoogte ;-)

ze liggen nu te marineren, denk dat het rond 20uur gegeten zal worden.

Dus Hannibal mocht je willen komen proeven....... kun je meteen de RUBS, wood chips en de mini starter meenemen en wellicht geeft ik je zelfs een slokje Laphroaig ;-)
 
ChrisMaes, is een eindje rijden voor jouw denk ik, Landgraaf ;-)
 
als vrouwtje thuis komt, zal ik overleggen......ik heb nog jodenhaas over en lekkere salade (aardappel...ook van de genootschap)....
 
Zouden we leuk vinden Richard ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan