BasBQ
Beef en Steak

Zelfbouw draaispit ideeën

 

solexfrank

Stoker
Berichten
408
We hebben binnenkort een buurtbbq waar ieder jaar weer een eigen knutselproject word gewaardeerd.
Nu willen we een draaispit gaan maken maar dan een waarvan je zegt " hoe verzinnen ze het "😋.
Zijn er hier nog creatieve geesten die ons daarvan op ideeën kan brengen .
Of zijn er bij jullie sites waar we wat ideeën kunnen opdoen.
Eigenlijk hoe vreemder hoe beter .
Heb inmiddels al YouTube bekeken maar niets naar mijn zin gevonden , daar is het allemaal een beetje basic.
Materiaalkeuze maakt niet uit , we hebben van alles tot onze beschikking.
Het mag ketting of v-snaar aangedreven zijn bv.
 
ehhh eerste gedacht is fiets aangedreven, ketting verlengen en daarmee het spit laten draaien, lekker trappen terwijl het spitje draait
 
Dan koop je toch een Solex die je verbouwd zodat het motortje op het achterwiel zit en die met de ketting dan het spit aandrijft?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Grote ketting met bakjes eraan en dan een klein pompje water bovenin de vakjes laten gieten. Op die manier laten draaien en zeg maar dat het niet creatief is:)
 
Ik zou een cementwagen ombouwen; gaat zeker een succes worden!

1592659608806.png
 
6 buizen met bollen eraan. Vullen met wat water, dit stroomt naar het laagste punt toe. Stook je aan 1 kant een vuurtje, water verdampt en condenseert weer aan de andere kant. Deze kant wordt zwaarder en voila, je spit draait rond. Succes en ik zie de filmpjes graag verschijnen!
IMG_20200620_160204012.jpg

IMG_20200620_160639658.jpg

Toevoeging: deze vorm werkt denk ik nog beter. Vergeef me mijn gebrek aan tekentalent
 
6 buizen met bollen eraan. Vullen met wat water, dit stroomt naar het laagste punt toe. Stook je aan 1 kant een vuurtje, water verdampt en condenseert weer aan de andere kant. Deze kant wordt zwaarder en voila, je spit draait rond. Succes en ik zie de filmpjes graag verschijnen!
Bekijk bijlage 3739
Bekijk bijlage 3740
Toevoeging: deze vorm werkt denk ik nog beter. Vergeef me mijn gebrek aan tekentalent
Wow dat is echt super gaaf!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ziet er mooi uit maar toch 1 vraagje, zal het water gaan condenseren en naar de andere zijde gaan in een gesloten systeem?
 
Anders maak je een waterrad met een klein pompje.
 
Zo manne , jullie hebben er ook zin in 😂.
Het idee met pijpen is wel grappig
Dan koop je toch een Solex die je verbouwd zodat het motortje op het achterwiel zit en die met de ketting dan het spit aandrijft?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Die verbrandingslucht van een solexmotortje wil je niet bij je eten hebben :oops:
 
Terug
Bovenaan Onderaan