BasBQ
Beef en Steak

Zalm op een plankje & Spiffs burgers

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Zalm op een plankje dat wil ik ook eens proberen !!! wij op bezoek bij Noskos en het word ?Cedar Plank Salmon?  Goede volle starter in de Q 



want er kwamen nog Spiffs burgers achter, plankje twee uurtjes ondergedompeld, na een halfuurtje de zalm uit de marinade, op de Q ?????en deze begint te roken???..niet normaal dacht ik, na 10 min moest ik toch eens kijken want volgens mij was ceder plank al lang in rook opgegaan, niet dus alles normaal deksel er weer vlug op en rustig laten verder doen, had er al veel over gelezen maar nu hadden we het kunnen proeven, wat een super smaak weer een nieuw ervaren,  ga zeker nog meer experimenteren met de zalm  :D



Nu waren de Spiffs burgers aan de beurt want door een misverstand bij de slager had ik 2 verpakkingen met 4 kg rund gehakt i.p.v. 2 verpakkingen met 2 kg,  dacht dat ik 4 kg had besteld 4/2 zo staat het op de bestelbon, dan maar aan de slag, 2 kg Spiffs burgers en nog eens 2 kg de pittigere variant goed voor een 30 burgers, helft weer in de vriezer en de andere helft is via de Q helemaal  verdwenen, heb nog wat zitten proberen met reepjes spek te omwikkelen in de hamburgerpers maar deze waren te kort en wilden wel eens lossen van de burger bij het omdraaien, dus op zoek naar langere reepjes we hebben nog wal wat op voorraad. Ook zal ik iets moeten vinden om de pittige burger weer te herkennen aan tafel, mijn vrouwtje is er niet zo kapot van  X(



Sta nog elke keer te kijken wat een gezellige bedoening dat de Q met zich mee brengt, feest voor de ganse familie, mijn vrouwtje en ik de voorbereidingen en vrijdag avond komen de kinderen eten, iedereen content  :D

Er is ooit een tijd geweest de BBQ alleen maar gebeurde als het + 25 gr was en zeker in korte broek  :blush:

 
lekker en gezellig  :)
 
Lekker hoor, dat lust ik wel.
 
Ik weet niet wat er in de marinade van je zalm zat, maar pas op dat je die niet te lang laat marineren als er citroen bij zit. Anders is je vis al gaar voordat hij de q op gaat. Ik zou je pittige burgers kleiner maken dan de andere, weet je ze altijd te onderscheiden. Leuk h?, om met dit weer lekker buiten bezig te zijn :)
 
Mooi om te zien dat het allemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.
 
McPeet zei:
Ik weet niet wat er in de marinade van je zalm zat,  Ik zou je pittige burgers kleiner maken dan de andere, weet je ze altijd te onderscheiden.

Zat inderdaad citroen in de marinade, heb dan ook exact het recept gevolgd, een extra burger persje is onderweg, goede tip  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan