BasBQ
Beef en Steak

Zalm koud roken met of zonder vel?

Harry

Tondelzoeker
Berichten
6
Ik wil komende week voor de 1e keer zalm koud roken. Alleen moet de zalm persé met vel, of kan het ook zonder? En waarom?
 
ik zie daar geen reden toe.
Met, zonder...

met vind ik makkelijker voor het snijden.
houdt alles lekker bijeen.
 
ik doe het hier ook met vel. blijft ie inderdaad lekker bij elkaar
 
Het hoeft niet maar is wel veel makkelijker bij het snijden.
 
Ik wil komende week voor de 1e keer zalm koud roken. Alleen moet de zalm persé met vel, of kan het ook zonder? En waarom?
Ik vind dat als je rookt met vel (warm of koud) de vis makkelijker en heel loskomt van je rooster/plankje maar of dat persé nodig is ?? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel echt een interessant topic en ga bij mijn volgende ronde ook eens een zijde zonder vel doen.
Kan me voorstellen dat er meer pekel en meer smoke in de vis kan trekken.

eventueel hang ik die dan tussen de roosters aan 2 spiezen ofzo, dan plakt ie niet aan een rooster :p
 
Ik vind het wel echt een interessant topic en ga bij mijn volgende ronde ook eens een zijde zonder vel doen.
Kan me voorstellen dat er meer pekel en meer smoke in de vis kan trekken.

eventueel hang ik die dan tussen de roosters aan 2 spiezen ofzo, dan plakt ie niet aan een rooster :p
Zou die blijven hangen zonder vel. :unsure: het vel geeft toch wat stevigheid denk ik.
 
Dat is precies wat we gaan experimenteren 🙂
 
Ik doe altijd met vel. Makkelijker snijden, mooier eind resultaat. Optisch vooral ook. Plakken aan het rooster, hoe dan? De pekel gaat bij vochtige vis heel snel door en door dus dat verschil zie ik ook niet. Voor de eerste keer zou ik lekker het door en door beproefde recept van de zalm 3-daagse volgen. Dat kàn niet mis gaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan