BasBQ
Beef en Steak

Zalm ( koud gerookt )

 
 

Hendrik

Kooltjesharker
Berichten
129
In navolging van de gisteren gerookte ijsselmeerpaling, vannacht zalm ( koud ) gerookt. Na een dag in de pekel, grof zeezout, basterdsuiker, verse dille, tijm, gekneusde mosterdzaadjes, etc. de zalmzijdes afgespoeld en weer een dag de koelkast in om te drogen. Vannacht dus koud gerookt, de rookkast bleef netjes onder de 20 graden. Met een leuk en goed eindresultaat.

20210902_102100.jpg


20210902_101821.jpg


20210902_094500.jpg


20210902_091620.jpg
 
Schuif maar door hoor!
 
leuk hoor!
ik zou de hele nacht wakker liggen als er zoiets gaande is buiten ;)
 
leuk hoor!
ik zou de hele nacht wakker liggen als er zoiets gaande is buiten ;)
Whahaha, dat hoeft niet hoor. Als de cold smoke generator éénmaal brand/smeult, dan blijft dat ook 12-15 uur lang doen. Geen omkijken meer na
 
Het ziet er smakelijk uit. Ik moet maar eens een cold smoke generator aanschaffen. Potjandorie wat kan je daar een leuke dingen mee doen.
 
Het ziet er smakelijk uit. Ik moet maar eens een cold smoke generator aanschaffen. Potjandorie wat kan je daar een leuke dingen mee doen.
Klopt, ik heb die van Weber. Kost 50 euro, maar dan heb je gelijk een goeie!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
Klopt, ik heb die van Weber. Kost 50 euro, maar dan heb je gelijk een goeie!!
Moet wel zeggen dat ik het aansteken altijd een gedoe vind. Maar als het eenmaal goed brand dan brand het.
Al met al een mooi resultaat Hendrik. Zo lekker eigengemaakte zalm 👌🏻
 
Moet wel zeggen dat ik het aansteken altijd een gedoe vind. Maar als het eenmaal goed brand dan brand het.
Al met al een mooi resultaat Hendrik. Zo lekker eigengemaakte zalm 👌🏻
Bij de Weber gebruik je geen waxinelichtje, daar zit aan de binnenkant een rond gaatje. Ik steek ' m altijd aan met een gasbrandertje
 
Wauw.... 😋 😋 😋
 
Ziet er lekker uit. Staat hoog op het lijstje om eens te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan