BasBQ
Beef en Steak

Wsm tips

grillmeneer

Vuurmaker
Berichten
53
Heyy, ik krijg vandaag mn wsm binnen, hebben jullie tips en tricks om hem goed te gebruiken? Bijv hoe kan ik het best mikken op een bepaalde temperatuur? Of stel ik wil pp of brisket maken moet ik hem dan bijvullen? Mocht je er ervaring mee hebben ik hoor het graag.
 
Maurice, de kolenmand van je WSM is groot genoeg om meer dan 16 uur low and slow op te smoken. Gebruik briketten, die branden gelijkmatiger dan houtskool wat het makkelijker maakt om op temperatuur te houden. Bij voorkeur kokos briketten omdat die ook nog eens langer meegaan dan gewonen briketten.
Kijk ook eens op de site van noskos, die heeft veel meer tips en tricks staan.
 
De vorige eigenaar van mijn WSM had de brikettenhouder vast gemaakt aan het rooster.
Ik kan me niet indenken dat dat ding ooit los heeft gezeten want het is wel ideaal om te doen.
Op die manier pak je alles er uit in een beweing in plaats van de ring eruit halen om vervolgens al je brandstof alsnog op t rooster te hebben.


Ik heb er later nog wieltjes onder gezet, ook hier had de vorige eigenaar al gaten onderin de poten geboord.
Ik heb enkel 3 zwenkwieltjes eronder gemonteerd. Je kan de WSM niet in een keer verplaatsen zonder. (en ja, ik zet de wieltjes op de rem als hij brandt ;) )
1625565007540.png


Achteraf hadden de wieltjes iets groter gemogen om de ongelijke tegels in de tuin wat beter te kunnen hebben.


En zoals Frits al zei, kijk even op de site van Ome Dennis, voor gebruikstips:
 
Laatst bewerkt:
Kolenring heb ik ook vastgemaakt aan het rooster, werkt prima zo. Kolenmand volgooien en een stuk of 10 briketten aansteken en die op de andere kolen gooien (minion methode). Zelf heb ik de waterpan met alufolie bekleed en gebruik ik zelden water (verhitten water kost veel energie, tenzij je kokend water in de pan gooit).
Ik vind het een heerlijke smoker. Binnenkort ga ik een keer zonder waterpan m'n ribben ophangen in de wsm, benieuwd hoe dat gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan