BasBQ
Beef en Steak

WSM 47 of proQ frontier

 

sjdehaan

Vuurmaker
Berichten
75
Hallo, ben een beetje aan het rondkijken voor een smoker.
Er springen er eigenlijk twee uit en dan zijn de WSM 47cm en de proQ frontier.

Voordeel van de WSM tov proQ
- service weber
- kwaliteit
- hij is 4 cm groter

Nadeel WSM tov proQ
- prijs

Dat de WSM een perfecte smoker is, is mij ondertussen wel duidelijk geworden.
Maar zijn er ook forumleden die een ProQ hebben, en bevalt deze, en wat zijn nog meer de voor en nadelen van deze twee tov elkaar
 
heb je al op de site van onze sponsor gekeken? die verkoopt de pro-Q
Is hier zelf ook aanwezig onder de naam Gerard 777
 
Het grootste voordeel van de ProQ vind ik dat ie modulair is en daardoor veelzijdig in gebruik is. Dit kun je echter ook als nadeel zien ten opzichte van de WSM, die bestaat uit minder delen en heeft daardoor minder kans op 'lekken' van warmte en zuurstof. Daarnaast is de weber iets groter. Ik durf ook wel hardop te zeggen dat als er een vergelijking zou plaats vinden de WSM wint. De verschillen zullen niet schrikbarend zijn... Alle waar naar z'n geld zeggen we hier wel vaker op het forum.

Ik heb zelf een Frontier in gebruik, die had ik al voor ik de winkel begon, en bevalt me goed. Het is een nette prijs voor een leuke smoker. Mijn argument om voor ProQ te gaan was destijds mijn vrouw, lees de prijs ;)
 
Ik denk dat Gerard daar wel zijn licht over kan laten schijnen, ik heb zelf de WSM en dat is een hele fijne smoker, maar ik heb niet met de ProQ gewerkt dus ik kan geen vergelijk maken.
 
Wat ik hoorde op het wk in Hoofddorp dat men liever de wsm gebruikt de ProQ ivm de kwalitijd en het lekken,maar dat was maar een mening en dan zal je wat verder moeten informeren.
 
Een kennis van me heeft ook een ProQ en hoewel we met vergelijken inderdaad de WSM de betere vinden kunnen we niet echt zeggen dat de ProQ slecht is.
 
Ik heb ook een (kort) tijdje getwijfeld tussen een WSM, en een ProQ (Excel volgens mij, 50 cm?).
Idd wat Gerard zegt alle waar naar zijn geld, en ik denk ook dat je met beide een goede keuze maakt.

Uiteindelijk heb ik zelf voor de WSM gekozen. (ben wel fan van de kwaliteit van Weber, en het merk)

Dit is wel het moment om naar aanbiedingen te kijken om je heen.
Suc6 met je keuze

Mac
 
Mac zei:
Ik heb ook een (kort) tijdje getwijfeld tussen een WSM, en een ProQ (Excel volgens mij, 50 cm?).
Idd wat Gerard zegt alle waar naar zijn geld, en ik denk ook dat je met beide een goede keuze maakt.

Uiteindelijk heb ik zelf voor de WSM gekozen. (ben wel fan van de kwaliteit van Weber, en het merk)

Dit is wel het moment om naar aanbiedingen te kijken om je heen.
Suc6 met je keuze

Mac
hebben ze dan ergens weber in de aanbieding?
 
Bijna alle tuincentra hebben nu de BBQ's in de aanbieding toch? End of season. Sla je slag!
 
Vooral de kleinere tuincentra die van weber een WSM moesten afnemen voor de showroom, maar er geen ??n verkocht hebben afgelopen seizoen willen er altijd graag vanaf ;)
 
Precies gewoon ff belrondje of google, onlangs had ons lokale tuincentra een Weber actie met 20% korting!
tbv een WSM tikt dit dan lekker door !
 
Zelf zweer ik bij Weber. ProQ heeft een mooie plus met rookhaken in de deksel. Heel handig als je paling wil roken.
Het zou handig zijn als een WSM dat ook zou hebben
 
Ik weet het niet Frits... Jij bent van het schoonmaken, maar ik heb altijd het idee dat de geur van makreel en paling m'n ketel niet uitgaat. Ik denk dat ik voor vis liefst een dedicated smoker zou hebben.
Van cedar plank salmon heb ik overigens dan weer geen last...
 
Abraham, ik hou van schone barbecues bij de WSM valt dat wel mee hoor ;).  Maar de de rookgeur krijg je niet uit de BBQ wat je ook gebruikt om schoon te maken
 
Gefeliciteerd, daar ga je veel plezier aan beleven.
Op de site van noskos staat veel waardevolle info over de WSM, over gebruik en mogelijke aanpassingen www.bbq-nl.com
 
Daar krijg je geen spijt van. Gefeliciteerd!
 
dat is weer een hele mooie aanwinst, succes er mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan