BasBQ
Beef en Steak

Winkel met thermometers

ChrisDerksen

Tondelzoeker
Berichten
4
Hallo,
Ik ben op zoek naar een thermometer, keuze is nu tussen de grill eye pro, de smoke van thermaworks en de maverick xr 50.
Volgens mij zijn het alle drie prima thermometers maar ik kan geen keuze maken.
Ik hoop dat het makkelijker wordt als ik ze kan zien en voelen. Zijn er winkels die ze alle drie hebben? Liefst in Overijssel.
Ik hoor graag van jullie
 
Hoi Chris

Ik persoonlijk heb meer vertrouwen in de Thermoworks Smoke of Maverick XR50. Ikzelf gebruik nog altijd een Weber iGrill 2 en heb een tijdje terug nog enorm getwijfeld om hem te vervangen door de GrillEye Pro maar ik vond het uiteindelijk te riskant vanwege de enorme hoeveelheid mixed reacties die je leest. Softwarematig leek het destijds nog steeds een ramp te zijn. In essentie is een BBQ thermometer geen high tech toestel en als het meer frustratie oplevert dan plezier gaat er iets mis.

Ik ken persoonlijk geen winkel in Overijssel die ze alle 3 heeft maar Vuur en Rook heeft er sowieso al 2 van de 3 liggen. Ik vraag me af hoe haalbaar het is om een winkel te vinden die ze alle 3 heeft liggen en die ook nog eens in de buurt ligt. Ik zou voor jezelf nagaan wat de belangrijkste features zijn: veel probes? betrouwbaarheid? inzicht buiten huis? grote range in huis?

Op dit moment gebruik ik nog steeds de iGrill 2 maar ben ik nog steeds vaak gefrustreerd van de bluetooth range die echt erbarmelijk is. Ik neig zelf naar de Thermoworks Signals vanwege de meerdere probes en mogelijkheid om de Billows aan te sluiten maar kan mezelf nog niet overtuigen van de kostprijs..
 
Dank voor je reactie.
Ik gebruik nu de Ikea thermometer met een los oven thermometertje op het rooster. Werkt wel, maar verre van ideaal. Ik neig nu naar de smoke maar weet niet of ik straks meerdere proces nodig zal hebben. De signals is me te duur. Verder zoek ik graag een goed bereik en liefst zo ver mogelijk. En een degelijk apparaat.
Ik ga van de week kijken bij vuur en rook. Hopelijk ben ik er dan uit.
Als ik geslaagd ben laat ik het nog even weten.
 
Hoi,
Ik zou nog even laten weten welke thermometer ik gekocht heb. Het is een CookPerfect geworden.
Mooi apparaatje, meet op 5 plaatsen in de probe en geeft dan een gemiddelde temperatuuren. Aan het einde van de probe wordt de omgevingstemperatuur gemeten. Er kunnen 2 probes op aangesloten worden, en hij werkt via Bluetooth.
Boven op zolder was ik het signaal kwijt, thermometer stond 15 meter achter in de tuin. Voor mij dus prima bereik. Verbinden met de app ging makkelijk en de app geeft een eind tijd aan wanneer je vlees klaar is.
Tot nu toe ben ik er tevreden over.
Groet Chris
 
Hoi Chris

Ik persoonlijk heb meer vertrouwen in de Thermoworks Smoke of Maverick XR50. Ikzelf gebruik nog altijd een Weber iGrill 2 en heb een tijdje terug nog enorm getwijfeld om hem te vervangen door de GrillEye Pro maar ik vond het uiteindelijk te riskant vanwege de enorme hoeveelheid mixed reacties die je leest. Softwarematig leek het destijds nog steeds een ramp te zijn. In essentie is een BBQ thermometer geen high tech toestel en als het meer frustratie oplevert dan plezier gaat er iets mis.

Ik ken persoonlijk geen winkel in Overijssel die ze alle 3 heeft maar Vuur en Rook heeft er sowieso al 2 van de 3 liggen. Ik vraag me af hoe haalbaar het is om een winkel te vinden die ze alle 3 heeft liggen en die ook nog eens in de buurt ligt. Ik zou voor jezelf nagaan wat de belangrijkste features zijn: veel probes? betrouwbaarheid? inzicht buiten huis? grote range in huis?

Op dit moment gebruik ik nog steeds de iGrill 2 maar ben ik nog steeds vaak gefrustreerd van de bluetooth range die echt erbarmelijk is. Ik neig zelf naar de Thermoworks Signals vanwege de meerdere probes en mogelijkheid om de Billows aan te sluiten maar kan mezelf nog niet overtuigen van de kostprijs..

Nou die mixed reacties over de GrillEye kan ik bevestigen. Wat een drama zeg: Niet alleen slechte verbinding, maar ook die uitwisseling van gegevens tussen de app en de thermometer. Daarnaast is de thermometer soms opeens niet verbonden met wifi, maar dan is er opeens ook een stuk data uit je grafiek weg. En laat maar niet beginnen over de batterydrain: wat is dit een slecht product voor 100 euro zeg. Dit heeft mijn plezier vandaag goed bedorven... Ik ga jullie adviezen eens opvolgen. Dit product gaat terug.
 
Ik heb gisteren de Thermoworks Smoke besteld en dit samen met mijn Meater+ en Thermopro TP19 dus zou voldoende moeten zijn ook voor de smallere stukken vlees waar de Meater+ dan weer een minpunt heeft met de dikke probe.
Meater+: vind ik super de software is echt top en makkelijk te bedienen het voordeel dat je hebt is de resterende tijd tot het klaar is dus je kan alles tot op de minuut plannen, enig nadeel als je dunnere vlees bereidingen maakt is de dikke probe een nadeel :(
Thermoworks Smoke : Na veel lezen en YT filmpjes toch maar deze besteld om dan de dunnere stukken vlees te bereiden en ook om op mijn 2de Q te gebruiken kwa prestaties zit deze goed als ik de reviews mag geloven
ThermoPro TP19 : Gebruik ik dan weer voor snelle check van bvb moinkballs en andere snelle gril toepassingen.

Maverivk XR-50 was ook een optie en zelfs nog iets goedkoper maar de commentaren zijn nogal verdeeld kwa kwaliteit enz
 
Terug
Bovenaan Onderaan