BasBQ
Beef en Steak

Wildstoof in een pompoen

 
 

BearPils

Kooltjesharker
Berichten
179
Gisteren aan de slag geweest met een experimentje.
Een everzwijnenragout gegaard in een pompoen.

Eerst het vlees even aangezet en wat rook gegeven met de smoketube (bourbon pellets) en ondertussen de overige ingrediënten klaargemaakt:
  • pompoen ontdaan van de pitten
  • spek, boschampignons, ui en wortel gesneden
  • bouquet garni van rozemarijn en laurier gemaakt
  • peperkoek met mosterd en Luikse stroop gesmeerd
  • rundsbouillon en een Guinness klaargezet.
IMG_20211019_111617166.jpg
IMG_20211019_111859574.jpg


Al dit lekkers paste maar net in de pompoen (tijdens het garen is het nog wat gezakt waardoor de bouqet en de peperkoek er nog in kon).
Voor de veiligheid alles ook maar in de DO gezet.
IMG_20211019_112838726.jpg
IMG_20211019_112940341.jpg


Dan mocht hij er op (rechtstreeks op de platesetter omdat anders het deksel niet meer dicht ging).
Na een vier uurtjes op een 120°C was hij gaar en mocht hij in de oven om warm te houden.
IMG_20211019_113305886.jpg
IMG_20211019_155125570.jpg


Als bijgerechtjes een witloofsalade en wat kroketjes.
IMG_20211019_175132259.jpg
IMG_20211019_175405620.jpg


Wauw, wat is dit ongelooflijk lekker geworden!
Experiment geslaagd.
De pompoen was goed gegaard (je kon het vruchtvlees er zo uitscheppen) en de smaak van de stoofpot zat er goed in!
Enkel aan de onderkant was hij wat beginnen lekken waardoor ik wel wat kuiswerk ga hebben aan de DO (ik heb een grotere Q nodig!).
Volgende keer een iets grotere pompoen kopen en wat experimenteren met de vulling (een curry lijk mij hier ook lekker in).

Deze doet uiteraard mee aan de fotowedstrijd van deze maand, pompoen en wild, meer herfst gaat het niet worden toch?!
 
Hele mooie bijdrage en heerlijk gerecht.
 
Een leuke variatie zo met deze bereiding, het lijkt me echt lekker, (ondanks dat ik zo niet zo'n grote fan van pompoen als "kale" groente ben zoals b.v. in soep en heb al diverse recepten geprobeerd ) qua foto zeker een mooie inzending!

Waarom heb je het bouquet van kruiden op de rand van de pompoen gelegd en niet er recht op of er in? heeft het zo wel genoeg mogelijkheid om smaak af te geven ?
 
Meer Herfst gaat het inderdaad niet worden, denk ik.
Ziet er echt voortreffelijk uit.
Denk dat een curry er inderdaad ook lekker in zal zijn.
 
Een leuke variatie zo met deze bereiding, het lijkt me echt lekker, (ondanks dat ik zo niet zo'n grote fan van pompoen als "kale" groente ben zoals b.v. in soep en heb al diverse recepten geprobeerd ) qua foto zeker een mooie inzending!

Waarom heb je het bouquet van kruiden op de rand van de pompoen gelegd en niet er recht op of er in? heeft het zo wel genoeg mogelijkheid om smaak af te geven ?
Die paste er op dat moment niet goed in zonder de pompoen te doen overlopen 😅, ik heb die er na een uurtje samen met de peperkoek wat meer in gaan duwen.
 
Wow wat een super gave bereiding! Ziet er fantastisch uit. Moet sowieso gesmaakt hebben
 
Geweldig gave bereiding. Ik had dit graag willen proeven. 😋 Chapeau
Je weet nu wat je allemaal uit moet breiden (behalve de pompoen)
 
prachtig gerecht en leuk experiment zo in de Do met een hele pompoen. 🎃
 
wauw. wat een ongelofelijke gave bijdrage is dit zeg.
top gedaan. complimenten.
 
Super gaaf idee, zo in een pompoen! Dat wil ik ook proberen!
 
Wauw, dat ziet er super uit. Deze ga ik snel eens proberen te maken.
 
Wat 'n goed en lekker idee!
Mooi fotogeniek ook! Succes!
 
Wauw dit is nou een echt herfst gerecht :love: super leuk gemaakt en het ziet er vurrukkulluk uit (y)
Zelf ben ik geen fan van pompoen om te eten, vind ze alleen leuk in de herfst als decoratie in de tuin 🎃 maar toch had ik dit wel willen proeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan