BasBQ
Beef en Steak

Wijnkoeler als curing chamber?

 
 

chckstrk

Pitmaster
Berichten
506
Op reddit zag ik iemand posten dat hij zijn wijnkoeler had ingericht als droogkast voor z'n charcuterie projecten. Ik vond zelfs een instructie van Jamie Oliver http://www.jamieoliver.com/jimmycharcuterie/dmc.pdf
Heeft er hier iemand zo iets gedaan? En werkt het? Het leek me een handige oplossing voor een niet zo handige Harrie als ik. In ieder geval om eens te kijken of het werkt voor me, voor ik een grotere kast zou maken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
In het boek Over Rot staat ook een hele instructie over het ombouwen van een oude koelkast of wijnkoeler. Het is te doen als ik het zo lees!
 
mrwolf zei:
In het boek Over Rot staat ook een hele instructie over het ombouwen van een oude koelkast of wijnkoeler. Het is te doen als ik het zo lees!

Je ik heb hier ook veel mensen aan een koelkast zien klussen. Het voordeel van een wijnkoeler zou zijn dat ie prima rond de 17 graden in te stellen is, en je dus alleen qua vochtigheidsgraad iets zou hoeven te doen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Is zeker te doen Chuck.
Ken mensen die er hele mooie producten mee maken.
Vaak kun je de vochtigheid regelen met een bakje water.
Vaak werken die kasten met een pellier element.
Je moet alleen iets regelen voor de afvoer van teveel vocht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bison vochtvreter ??
 
Nadat ik er vrijdag nog wat nieuwe worsten in heb gehangen schoot de luchtvochtigheid omhoog naar 91%. Om dat op te lossen heb ik de deur maar eens iets open gezet, hierdoor ging de lv omlaag en bleef de temperatuur ook goed. Nu draait ie al sinds vrijdag op ?13 graden en met een luchtvochtigheid van 75%, maar wel met de deur op een kier.

 
Terug
Bovenaan Onderaan